Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 56:
Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones [[Procedimientu llexislativu na Unión Europea|lexislatives]], presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:
* Adscribirse a unu de los grupos políticos en que se constitúi políticamente'l Parllamentu, asumiendo con ello les sos riegles de disciplina y funcionamientu internu.
* Participar, coles mesmes, del trabayu de les [[Comisiones parlamentariesparllamentaries]], xeneralmente como miembros d'una d'elles y suplentes n'otra.
* Formar parte d'una o delles delegaciones de cooperación interparlamentaria con terceros países.
* Solicitar y llograr la información fayadiza pal correctu desempeñu de les sos funciones de control políticu.
Llinia 77:
 
=== Dotaciones personales ===
Nel exerciciu de les sos funciones y pal fayadizu ya informáu desempeñu de les mesmes, los eurodiputaos disponen d'un importe mensual máximu d'asistencia parlamentariaparllamentaria, con fondu al cual pueden escoyer y contratar al so propiu equipu d'asistentes y asesores políticos o técnicos. En 2009 l'importe mensual puestu a disposición d'el llexisladores (del que nunca se -yos fai directamente apurre) xubía a un tope máximu de 17 540€ por diputáu. Non más d'un cuartu d'esta cantidá puede afectase a la contratación de personal pa la prestación de trabayos concretos. El restu dedicar a la contratación del personal estable de la plantiya o equipu.
 
Los contratos d'asistentes que desempeñen les sos funciones nos Estaos d'orixe van ser xestionaos por terceros pagadores cualificaos. Los servicios internos del Parllamentu y el [[Tribunal de Cuentes de la Unión Europea|Tribunal de Cuentes]] fiscalizan estes retribuciones y gastos y supervisen el bon usu de los mesmos, según el correctu cumplimientu de les disposiciones normatives en materia fiscal y de seguridá social.
 
=== Remuneraciones económiques ===
Dende la entrada a valir del estatutu únicu de los diputaos al Parllamentu Européu, en payares de 2009, tolos eurodiputaos beneficiar d'idéntica asignación, esto ye, l'equivalente a un 38,5% del salariu brutu mensual de los xueces del [[Tribunal de Xusticia de la Unión Europea]]. Na actualidá, esta ''ratio'' traducir nun total de 7 665,31€ mensuales brutos. A esto tienen d'añedir les subvenciones a la vivienda p'aquellos que transladen de manera permanente la so residencia a [[Bruxeles]] o [[Estrasburgu]], o bien, alternativamente, les dietes por desplazamientu y estancia dende'l so llugar de residencia hasta les oficines del Parllamentu Européu. Tamién se -yos reembolsan los gastos empeñaos con calter necesariu pal normal exerciciu de les sos funciones (por casu viaxes de trabayu), previa xustificación y siempres qu'el so preciu sía proporcional al serviciu adquiríu y a la so utilidá real. El so asignación parlamentariaparllamentaria y el restu de remuneraciones o compensaciones económiques tán suxetes a la tributación del impuestu comuñal que s'aplica a tolos funcionarios de la Unión. Igualmente tienen derechu a beneficiase d'un seguru especial polos riesgos nos qu'incurran de resultes del exerciciu de les sos funciones, del que tendrán de financiar la tercer parte.
 
Finalmente, los eurodiputaos tienen derechu, tres la conclusión del so mandatu parlamentariuparllamentariu, a percibir una indemnización transitoria (ente 6 y 24 meses, anque puede suspendese anticipadamente si l'ex diputáu fuera designáu cargu públicu en cualquier alministración) hasta la so reubicación llaboral y a una pensión llindada (3,5% de la asignación per añu de mandatu, dende los 63 años), qu'en casu de fallecimientu va poder asignase, amenorgada (ente'l 20% y el 60% de la correspondiente), a les sos supérstites más cercanos.
 
El costu de toles asignaciones parlamentariesparllamentaries, dietes, subvenciones, reembolsos y pensiones de los eurodiputaos cubrir con cargu al presupuestu del Parllamentu Européu.
 
== Referencies ==