Diferencies ente revisiones de «Democracia lliberal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"Parlamentarismo" +"Parllamentarismu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 82:
Un [[Presidencialismu|sistema presidencialista]] ye una [[forma de gobiernu]] d'una [[república]] onde'l [[poder executivu]] ye escoyíu xebradamente del [[poder llexislativu|llexislativu]]. Un [[Parllamentarismu|sistema parllamentariu]] estrémase por que el [[poder executivu]] depende de manera directa o indireuta del [[Parllamentu]], dependencia espresada poles mociones d'enfotu y de censura.
 
El sistema presidencialista democráticu fíxose popular n'América Llatina, África y dellos llugares de la Xunión Soviética, siendo l'exemplu más claru'l de los Estaos Xuníos. Les monarquíes constitucionales (controlaes por parlamentosparllamentos electos) son populares en dellos países europeos (Reinu Xuníu, España, etc.) y en delles antigües colonies separaes de forma pacífica, como Australia y Canadá. Antiguos territorios británicos como Suráfrica, India, Irlanda o los Estaos Xuníos optaron por otres formes de gobiernu tres la so independencia. El sistema parllamentariu ye popular na [[Xunión Europea]] y los países vecinos.
 
== Crítiques a la democracia lliberal ==
Llinia 153:
 
=== Respuesta eficaz en tiempu de guerra ===
Nuna democracia lliberal, por definición, [[separación de poderes|los poderes nun tán concentraos]]. Una crítica a esto ye que podría suponer una desventaxa pa un estáu en tiempu de [[guerra]], cuando se precisa una respuesta rápido y unificao. De normal los ParlamentosParllamentos tienen de dar el so consentimientu antes d'empezar una ofensiva militar, anque dacuando'l Gobiernu puede ordenar por sigo solo mientres caltenga informáu a la cámara o cámares. Sicasí, en casu d'ataque contra'l país, nun se precisa consentimientu pa les operaciones defensives. La xente puede votar en contra d'un exércitu popular. Los exércitos de les monarquíes y dictadures pueden, en teoría, actuar de forma inmediata.
 
Sicasí, actuales estudios amuesen que les democracies tienen más posibilidaes de ganar les guerres que los países non democráticos. Una esplicación atribuyir en principiu a la "tresparencia de les polítiques aplicaes y a la estabilidá de les preferencies de los gobernantes, de manera qu'una vegada determinaes éstes, son más capaces de collaborar colos sos aliaos nel manexu de la situación de guerra". Otres investigaciones atribuyir a la cimera movilización de recursos o que les democracies suelen entrar namái en guerres en que tengan altes probabilidaes de ganar.<ref>"Sinergia democrática y victories béliques, 1816–1992". Ajin Choi (2004). ''International Studies Quarterly'', Volume 48, Number 3, September 2004, págs. 663-682(20). N'inglés.</ref>