Diferencies ente revisiones de «Franquismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 3:
'''Franquismu''' ye'l términu emplegáu pa referise a la ideoloxía [[política]] y movimientu social que sirvió de sofitu y sustentu al réxime surdíu n'[[España]] mientres la [[Guerra Civil española|guerra civil]] ente 1936 y 1939, y que lideráu pol xeneral [[Francisco Franco]], prevaleció hasta la so muerte en 1975.
 
Les bases del réxime fueron ente otres el [[nacionalismu]] español, el [[catolicismu]] y l'anticomunismu, que sirvieron de sofitu d'un réxime de dictadura autoritaria que se autoproclamó como «democracia orgánica» n'oposición a la democracia parlamentariaparllamentaria.
 
A partir de les derrotes d'[[Italia]], [[Alemaña]] y [[Xapón]] na [[Segunda Guerra Mundial]], el réxime va desfaciéndose del so calter pro-fascista, anque sigui utilizando la so simboloxía. El franquismu tuvo que buscar nueves aliances internacionales, y foi menguando'l papel de la Falanxe en favor d'otros grupos políticos.
Llinia 15:
*Autoritarismu: el réxime de Franco intentó introducise y apoderase de tolos aspeutos de la vida nacional y social, per aciu una serie d'organizaciones de encuadramiento social, dirixíes principalmente pola FET de les JONS.
 
*Antiparlamentarismo: por cuenta de la creencia de Franco de que la democracia lliberal y los partíos políticos causaren la decadencia n'España. Sustitúyese la democracia parlamentariaparllamentaria pola "democracia orgánica", un sistema pseudo-democrático, suxeta, en realidá, a la voluntá de Franco, y caltenida hasta la so muerte.
 
*Anticomunismu: tamién s'oponía por completu al comunismu, y ello ye que a toa ideoloxía d'[[esquierda política|esquierdes]], yá sía la esquierda radical revolucionaria o la burguesía democrática. Dellos lemas del franquismu reflexen esta idea, como «Centinela d'Occidente», xixilando que'l comunismu nun llegara a España nin al restu d'Occidente.
Llinia 33:
*Control de los medios de comunicación: bien al traviés de la censura, bien al traviés del control d'otros medios de comunicación como [[Radio Nacional de RNE|Radio Nacional d'España]], Radiotelevisión Española y otros periódicos como L'Alcázar, el Diariu Enriba (oficial del réxime) y otros.
 
*Influencia nes families: al traviés de diverses organizaciones de la FET, al envís d'espublizar, na mayoría de los casos, determinaos principios ideolóxicos conservadores. Dellos exemplos d'instituciones qu'operaron nesti sentíu fueron la Sección Femenina, el Frente de Mocedá, la FEN, la OJE, etc.
 
*Cultu al Caudiellu: Impúnxose una esaltación de la persona de Franco, usando llamatos como "Caudiellu"; "Salvador d'España"; "la espada más llimpia d'[[Europa]]"; "Centinela d'Occidente"...