Diferencies ente revisiones de «Izquierda Xunida de Navarra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 30:
* '''Conseyu Políticu''': ye'l máximu órganu de decisión ente Asamblees Xenerales. Axúntase a lo menos 6 vegaes al añu y convocar la Comisión Executiva. Les sos funciones son les de dirixir el trabayu políticu, social ya institucional por aciu la programación de les estratexes y actividaes, convoca a l'Asamblea xeneral y alderica y aprueba los informes del Coordinador Xeneral, según el programa de gobiernu pa Navarra. Ye'l responsable de la eleición de candidatures pa les eleiciones forales, estatales y europees y ratifica les candidatures locales. Convoca referéndums internos. La exa a los representantes que correspuendan a IUN - NEB en Conseyu Políticu Federal d'IX. Componer, los miembros escoyíos pola Asamblea Xeneral, los miembros de la Comisión Executiva y un representante per cada Asamblea de base constituyida formalmente y qu'algame los 10 afiliaos.
 
* '''Comisión Executiva''': asegura la dirección política permanente ente xuntes del Conseyu Políticu. Representa a IUN - NEB en toes la instancies de l'alministración y na vida social y político, tien la representación llegal del partíu. Ente les sos funciones ta la d'establecer les llinies xenerales de l'actuación del Grupu ParlamentariuParllamentariu nel Parllamentariu Foral y nes Cortes pa los asuntos rellacionaos con Navarra. La Comisión Executiva ta compuesta pol Coordinador Xeneral, los miembros escoyíos pola Asamblea Xeneral y, nel casu de producise vacantes, pol Conseyu Políticu.
 
* '''Coordinador Xeneral''': escoyíu pola Asamblea Xeneral tien como funciones, representar a IUN - NEB, convocar, presidir y coordinar la Comisión Executiva y ellaborar los informes a aldericar nel Conseyu Políticu.
Llinia 76:
La II Asamblea Xeneral realizar n'ochobre de [[1990]] y nella decide la creación del cargu de ''coordinador xeneral'', que recayería en [[Martín Landa]], independiente, y apuéstase per una llinia de trabayu pa recuperar la ''hermandá histórica ente les comunidaes de Navarra y [[País Vascu]]'', anque se decide que IUN-NEB nun sofitaría ''nengún planteamientu d'integración de Navarra na Comunidá Autónoma del País Vascu al traviés del vixente Estatutu d'Autonomía''.
 
Nes eleiciones de mayu de [[1990]], forales y municipales, llogra, per primer vegada, representación nel parllamentu navarru, dos parlamentariosparllamentarios ([[Félix Tabierna]] y [[Martín Landa]]), y xube a 12 el númberu de conceyales, unu d'ellos en [[Pamplona]].
 
=== III Asamblea Xeneral ===
N'avientu de [[1992]] celébrase la III Asamblea Xeneral na que sale como coordinador xeneral [[Félix Tabierna]]. Tómase la decisión de que la Comisión Executiva fuera escoyida ente los afiliaos y nun tuviera representantes de los partíos que componíen la organización.
 
Nes [[eleiciones xenerales españoles de 1993|eleiciones xenerales de xunu de 1993]] llega a llograr el 8,83% de los votos y nes [[eleiciones al Parllamentu Européu de 1994 (España)|europees del añu siguiente]] algama'l 12,77%, no que sería'l so techu electoral. La siguiente cita electoral, les forales y municipales de mayu de 1995, llogra cinco parlamentariosparllamentarios con un porcentaxe del 9,43% de los votos y 49 conceyales distribuyíos en 24 llocalidaes, d'ellos dos llegaríen a alcalde y el partíu entraría nel equipu de gobiernu del conceyu de Pamplona.
 
Nes [[eleiciones xenerales españoles de 1996|xenerales de marzu de 1996]] llogra'l 12,45% de los votos lo que se tradució na eleición del primera y únicu diputáu al Congresu hasta la fecha, [[Julián Fernández Sánchez|Julián Fernández]].
Llinia 90:
En febreru de 1997 hai una serie de discrepancies qu'acabaríen cola sustitución del parllamentariu foral Pablo Lorente.
 
Nos años siguientes les resultancies electorales se retraerían, asina nes forales de [[1999]], un 6,88% de los votos y trés parlamentariosparllamentarios, nes municipales d'esa fecha 40 conceyales en 24 pueblos con un 5,99% de porcentaxe global y nes [[eleiciones al Parllamentu Européu de 1999 (España)|europees]] un 5,4%.
 
=== V Asamblea Xeneral ===
N'avientu de [[1999]] celébrase la V Asamblea d'IX-EB de Navarra en Pamplona. Los nuevos estatutos inclúin el cambéu de nome por Izquierda Xunida de Navarra-Nafarroako Ezker Batua (IUN-NEB). Ye reelexíu Félix Tabierna como coordinador xeneral; la Comisión Executiva queda integrada, amás, por [[Ion Erro]], [[José Miguel Nuin]], Lidia Biurrun, Eusebio García, Isabel Arboniés, Pedro Vázquez, Manuel Rodríguez, Pedro Esparda, Carlos Lázaro, Juan Gracia, Iñaki Aierdi, Javier Jimeno, Francisco Jiménez, Maite Mola, Ángel Tamames y Santiago Viedma. Se instituye la Fiesta de IUN-NEB a celebrar añalmente.
 
Nes eleiciones foral y municipal de [[2003]] llogra un 8,77% de los votos y llogra cuatro parlamentariosparllamentarios: [[Félix Tabierna]], Ana Figueres, [[José Miguel Nuin]] y [[Miguel Izu]]. Nes municipales llogra 43 conceyales, unu llegaría a alcalde, y participaría nos equipos de gobiernu de munchos conceyos.
 
=== VI Asamblea Xeneral ===
En febreru de [[2004]] celébrase la VI Asamblea Xeneral na que se noma coordinador xeneral a [[Ion Erro]]. Nesta asamblea tomen decisiones sobre la [[globalización]], el [[estáu de bienestar]] navarru, federalismu (Navarra nel marcu d'un estáu federal) y la participación de la ciudadanía nos conceyos.
 
En mayu de 2007 nes [[Eleiciones al Parllamentu de Navarra de 2007|eleiciones forales]] sufrió una sensible baxada de votos, llogrando'l 4,35% y dos parlamentariosparllamentarios, Ion Erro y Ana Figueres, y 21 conceyales.
 
=== VII Asamblea Xeneral ===
Llinia 336:
* [https://web.archive.org/web/20100212124221/http://iunpamplona.org/ Páxina Web d'Izquierda Xunida de Pamplona]
* [http://jiun-nebg.blogspot.com Blogue de la Área de Mocedá de IUN-NEB]
* [http://www.parlamento-navarra.es/43/section.aspx/viewgrupo/403 Grupu ParlamentariuParllamentariu Esquierda-Ezkerra] na web del Parllamentu de Navarra.