Diferencies ente revisiones de «Manuel A. Odría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 76:
== Ministru de Gobiernu y Policía ==
 
En [[1945]], el doctor José Luis Bustamante y Rivero llegó a la presidencia col sofitu de l'Alianza Popular Revolucionaria Americana ([[APRA]]) liderada por [[Víctor Raúl Haya de la Torre]], qu'ocupó una importante posición nel Congresu. Llueu asocedió la rotura ente'l APRA y el presidente Bustamante y Rivero. La célula parlamentariaparllamentaria aprista pasó a faer una desaforada oposición al gobiernu; los sos más aponderaos militantes cometieron actos terroristes en tol país. El [[7 de xineru]] de [[1947]] foi asesináu l'empresariu [[Francisco Graña Garland]],<ref name="A">{{cita web |url = http://www.larepublica.pe/columnistes/en-construccion/violencia-y-corrupcion-17-12-2008 |título = Violencia y corrupción |fechaacceso = 9 de xineru de 2013 |autor = Nelson Manrique |fecha = 17 d'avientu de 2008 |editorial = La República (Perú) |urlarchivo = https://web.archive.org/web/20130615085601/http://www.larepublica.pe/columnistes/en-construccion/violencia-y-corrupcion-17-12-2008 |fechaarchivo = 15 de xunu de 2013 }}</ref> que daquella exercía como presidente del direutoriu del diariu ''[[La Prensa (Perú)|La Prensa]]''. Culpar a los apristas d'esti magnicidiu y el presidente Bustamante viose obligáu a eslleir el so gabinete ministerial, formando otru integráu mayoritariamente por militares. Odría, yá conocíu pol so antiaprismo, foi nomáu Ministru de Gobiernu y Policía ([[12 de xineru]] de [[1947]]). Esti gabinete tuvo que faer frente a la difícil situación creada pola aportunante oposición aprista y una inusitada fuelga parlamentariaparllamentaria manipoliada pol bloque antiaprista, qu'anició'l receso del Congresu. Bustamante tuvo de gobernar ensin Parllamentu nel restu del so mandatu.
 
En xunu de 1948, Odría, xuntu col restu del gabinete militar y otros elementos de la derecha, aportunó al presidente Bustamante por que punxera fuera de la llei al APRA, clausurara los sos locales y periódicos, encarcelara o desterrara a los sos líderes. Como'l presidente refugó a tal esixencia, el gabinete en plenu dimitió. Quedó plantegada asina la crisis política, ente'l gobiernu y los militares. Estos, afalaos pol sector agru-mineru esportador, opuestu al [[control de cambéu]]s aplicáu por Bustamante, entamaron dar un golpe d'Estáu, ente que los apristas entamaben otru golpe propiu. Elementos de la nala esquierda aprista adelantráronse fomentando la rebelión de la marinería nel [[Callao]], que foi estrapada sangrientamente pol exércitu ([[3 d'ochobre]] de [[1948]]). Bustamante punxo fora de la llei al partíu aprista, pero yá yera bien tarde. Los militares encabezaos por Odría punxeron en marcha'l golpe d'estáu.
Llinia 196:
Nes eleiciones xenerales de 1962 Odría postuló como candidatu pola [[Unión Nacional Odriísta]], partíu por él fundáu y que'l so plan yera un Estáu socialista de derechu”. Compitió con [[Víctor Raúl Haya de la Torre]] y [[Fernando Belaúnde Terry]], pero nengunu d'ellos algamó'l riquíu terciu de los votos xenerales. La elección del presidente debía entós treslladase al Congresu. La situación obligaba a un pactu ente a lo menos dos de los trés principales contrincantes pa escoyer al presidente. Insólitamente, el pactu realizar ente los dos enemigos acérrimos, Haya y Odría, alcordándose qu'esti postreru asumiría la presidencia de la república. Pero un golpe d'estáu de les Fuerces Armaes removió al presidente Prau del gobiernu, unos pocos díes primero que terminara'l so mandatu, aduciendo qu'esistíen vicios nel procesu electoral.
 
Fueron convocaes nueves eleiciones en 1963, a les que se presentaron los mesmos trés candidatos que llograron alta votación en 1962. Esta vegada ganó Belaunde con un 36% de los votos. So esti nuevu gobiernu, el partíu de Odría formó una alianza parlamentariaparllamentaria col [[Alianza Popular Revolucionaria Americana|APRA]], qu'atrabancó tou intentu de reforma estructural plantegáu por Belaunde y el so partíu. Esti bracéu políticu remató col golpe militar del xeneral [[Juan Velasco Alvarado]], en 1968.
 
== Fallecimientu ==