Diferencies ente revisiones de «Cámara de los Lores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo plurales
Llinia 69:
El Parllamentu del Reinu Xuníu provien, casi na so totalidá, del antiguu Parllamentu d'Inglaterra. La so nacencia tuvo llugar por aciu el Tratáu de la Unión de 1706 y les Actes de la Unión de 1707, que ratificaron aquel, pol que se creaba'l nuevu Parllamentu del Reinu Xuníu en sustitución de los Parllamentos d'Inglaterra y d'Escocia. En realidá, nun supunxo más que la continuación del Parllamentu d'Inglaterra, solo que cola adhesión de 45 Comunes y 16 Lores en representación d'Escocia.
 
El Parllamentu d'Inglaterra basar nel Gran Conseyu, órganu asesor del monarca mientres la Edá Media formáu por miembros de la Ilesia, nobles, y representantes de los condaos y de les ciudaes más importantes. Poro, el primer Parllamentu, constituyíu en 1295 y llamáu comúnmente como'l Parllamentu Modelo, tamién taba formáu por arzobispos, obispos, abadesabás, nobles y representantes de los condaos y ciudaes. El poder del Parllamentu foi creciendo adulces, dependiendo de la fortaleza o debilidá del poder del monarca. Por casu, mientres el reináu d'[[Eduardo II d'Inglaterra|Eduardo II]] (1307-1327), el mandatu de la Corona foi débil, polo que la nobleza y los representantes de los condaos y les ciudaes ganaron enforma poder. En 1332, l'autoridá del Parllamentu foi reconocida per primer vegada tantu polos sos propios miembros como pol monarca. Mientres el reináu d'[[Eduardo III d'Inglaterra|Eduardo III]], socesor del anterior, tuvo llugar la separación bicameral del Parllamentu: la Cámara de los Comunes allugaría a los representantes de los condaos y les ciudaes, ente que la Cámara de los Lores taría formada pola xerarquía eclesiástica y la nobleza. L'autoridá del Parllamentu siguió creciendo, y mientres el sieglu XV algamaron poderes nunca vistos hasta'l momentu. La Cámara de los Lores yera daquella más poderosa que la Cámara de los Comunes, por cuenta de la gran influencia de los nobles y de la Ilesia sobremanera'l reinu.
 
El poder de la nobleza menguó a finales del sieglu XV por cuenta de la guerra civil conocida como la [[Guerra de los Dos Roses]]. Bona parte de la nobleza morrió nel [[campu de batalla]] o foi executada darréu pola so participación na guerra, y munchos aristócrates perdieron les sos tierres en favor del monarca. Amás, el feudalismu llegó al so fin y munchos exércitos feudales controlaos polos barones quedáronse obsoletos. [[Enrique VII d'Inglaterra|Enrique VII]] (1485-1509) estableció la supremacía de la monarquía, simbolizada al traviés de la Corona Imperial. El dominiu de la Corona siguió mientres la dinastía de los [[Tudor]], a lo llargo del sieglu XVI, algamando les mayores cuotes de poder mientres el reináu d'[[Enrique VIII d'Inglaterra|Enrique VIII]] (1509-1547).