Diferencies ente revisiones de «Alcalde»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Nº +N<sup>u</sup>)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-seis año\b +seis años, -cuatro año\b +cuatro años, -tres año\b +trés años)
Llinia 39:
 
=== Costa Rica ===
En [[Costa Rica]] exerz el poder executivo y en coordinación con el rexidores municipales (poder llexislativu local), alministra los intereses y servicios del conceyu. Cuenta, amás, col sofitu de dos vicealcaldes. Dende 1998 ye escoyíu por votación popular. Les eleiciones municipales pa la eleición d'Alcaldes, Rexidores, Conceyos de Distritu y Síndicos realicen el primer domingu de febreru, dos años dempués de les eleiciones nacionales en que s'escueye al [[Presidente]], Vicepresidentes y Diputaos. Tomen posesión de los sos cargos el primer día de mayu del mesmu añu de la so eleición, por un periodu de cuatro añoaños, y pueden ser reelexíos.
 
=== Ecuador ===
N'[[Ecuador]], el '''alcalde''' ye'l xefe del poder executivu d'un conceyu y el so máximu representante. Ye'l responsable de l'alministración de la municipalidá y de les sos relaciones col gobiernu central. Gobierna en xunto col ente llexislativu local, el conseyu municipal.
 
L'alcalde ye escoyíu por sufraxu democráticu directu por un periodu de cuatro añoaños y puede ser reelexíu una sola vegada, consecutiva o non.<ref>{{cita web|autor=Asamblea Nacional d'Ecuador|títulu=Artículu 114|url=http://www.asambleanacional.gob.ec/documentos/constitucion_de_bolsu.pdf|fechaaccesu=30 d'abril de 2014|obra=Constitución d'Ecuador de 2008|formatu=PDF}}</ref>
 
=== Estaos Xuníos ===
Llinia 72:
=== Perú ===
{{VT|Categoría:Alcaldes del Perú|l1=Alcaldes del Perú}}
En [[Perú]], dende 2002, l'alcalde ye'l funcionariu públicu electu cada cuatro años pa presidir los conceyos provinciales o distritos del país. Con anterioridá, el cargu tenía una duración de trestrés añoaños.
 
L'alcalde ye'l cargu unipersonal más importante de cada provincia o distritu de la [[organización territorial del Perú]]. L'alcalde electu ye quien encabeza la llista ganadora nes eleiciones. Ye responsable de l'alministración pública municipal y de los servicios comunales. Ye representante políticu del conceyu.
Llinia 88:
 
=== Venezuela ===
En [[Venezuela]], el '''alcalde''' ye la máxima autoridá del [[conceyu]] que tien calter autónomu, xefe del executivu municipal y alministrador de los recursos propios de la [[municipalidá]]. Ye electu cada cuatro y seis añoaños, pudiendo ser reelexíu por socesives, gracies a una enmienda constitucional, pueden ser revocaos al traviés d'un [[referendu]], según lo previsto na Constitución de la República Bolivariana de Venezuela.
 
Esisten dos tipos d'alcaldes: los convencionales que gobiernen un conceyu y los alcaldes Metropolitanos los cualos dirixen una alcaldía Metropolitana, que ta integrada por dellos conceyos acomuñaos ente sigo (como l'alcaldía Metropolitana de [[Caracas]] y l'alcaldía metropolitana del Altu Forfugue).
Llinia 115:
 
=== Francia ===
En Francia'l ''maire'' escoyer del so senu pol conceyu municipal, por un mandatu de seis añoaños anovable, y por sufraxu universal directu. Les funciones de ''maire'' pueden ser exercíes namái por un ciudadanu francés con tolos sos derechos civil y cívicu. Secundar unu o más axuntos escoyíos del so senu pol conseyu municipal.<ref name="L2122-4">[http://www.legifrance.gouv.fr/affichCodeArticle.do;jsessionid=8070DCF9030D1B31FB57Y149DDBCDF79.tpdjo14v_1?idArticle=LEGIARTI000006389916&cidTexte=LEGITEXT000006070633&dateTexte=20080227 Art. L2122-4 du Code général deas collectivités territoriales ]</ref>
 
Los ''maires'' franceses tienen un importante rol yá que cumplen una doble función, siendo al empar axentes estatales y axentes comunales en relación al colectivu territorial. Executen les decisiones del conceyu municipal, pero disponen de poderes propios relevantes en materia d'urbanismu, policía municipal y recursos humanos.