Diferencies ente revisiones de «Opríchnina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-hambrunas +fames)
Llinia 16:
El sistema de ''Opríchnina'' duró de [[1565]] a [[1572]], siete años mientres los cualos Iván esforciar n'aniquilar a los sos adversarios y en romper l'antiguu réxime de gobiernu, que nun-y convien. La represión fai que dellos boyardos inclusive afalen a [[Lituania]] a intervenir. La ''Opríchnina'' intercepta los mensaxes ya intensifica la represión y les purgues. L'arzobispu metropolitanu, Felipe, intenta interceder en favor de los prisioneros y ye arrestáu y asesináu. Iván encárgase igualmente de los [[Stáritski]]: la so tida Eufrosinia y el fíu d'ésta, Vladímir, son obligaos a envelenase.
 
En [[1570]], Iván, esmolecíu pol valor estratéxicu de [[Nóvgorod]] na guerra contra la [[Orde Teutónica]] y [[Suecia]], afaya que los filos de la intriga conducen a Nóvgorod. Los sos ''opríchniks'' escalen, amburen y destrúin la ciudá, asesinando a 30.000 habitantes,<ref>S. B. Veselovskii, ''Isledovaniia po istorii oprichniny'' (Moscow, 1963) pp. 133ff.</ref> anque dellos historiadores modernos asitiar n'alredor de 2.000 a 3.000 muertos, considerando que dempués de les hambrunasfames y epidemies de 1560, la población de Nóvgorod nun entepasaba de 10.000 a 20.000 habitantes.<ref>Having investigated the report of Maliuta Skurátov and commemoration lists (sinodiki), R. Skrynnikov considers, that the number of victims was 2,000-3,000. (Skrynnikov R. G., ''Ivan Grosny'', M., AST, 2001)</ref>
 
De regresu a Moscú, la ''tropa satánica'' ataca a los nobles ensin títulu y los masacra. El mesmu añu, Iván cree que los sos fieles asistentes Alekséi Basmánov y Afanasi Viázemski intenten traicionalo y son executaos sumariamente.