Diferencies ente revisiones de «Shaanxi»

Contenido eliminado Contenido añadido
m «prefectura» => «prefeutura»
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-hambrunas +fames)
Llinia 27:
La [[dinastía Zhou]] probablemente tuvo'l so orixe en Shaanxi, anque otru historiadores afirmen que foi na vecina [[Shanxi]]. En Xianyang, cerca de Xi'an, taba la capital de la [[dinastía Qin]], que sería la primera n'unificar tol este del país. Esta ciudá sirviría d'enllaz con occidente al ser el puntu de partida y llegada de les distintes rutes de la seda. Darréu construyiríase la ciudá de [[Chang'an]] pola [[dinastía Han]], que volvería ser capital mientres les dinastíes [[dinastía Sui|Sui]] y [[dinastía Tang|Tang]] y una de les ciudaes más grandes del mundu d'esa dómina.
 
Mientres el gobiernu de los [[Mongol (etnia)|mongoles]] nel [[sieglu XIII]], Shaanxi convertir en provincia. Mientres los años posteriores, les guerres y les hambrunasfames abrasaron la población, llegando a la despoblación. Como resultancia, numberosos [[musulmán]]es y [[hui]] poblaron la zona, como rescampla anguaño. So la [[dinastía Ming]], Shaanxi foi incorporada a la so vecina [[Gansu]] pero volvió dixebrase mientres la posterior [[dinastía Qing]].
 
Unu de los [[Terremotu de Shaanxi de 1556|terremotos]] más devastadores de tola hestoria asocedió cerca del [[monte Hua]], al sureste de la provincia, el 24 de xineru de 1556. Envalórase que pudieron morrer unes 830.000 persones.
 
Mientres la revolución comunista, el llabradores de la zona dieron el so sofitu a [[Mao Zedong|Mao]], yá que vivíen en condiciones d'estrema probeza. Calcúlase que más d'ocho millones de persones morrieron de fame mientres les distintes hambrunasfames qu'afararon la rexón ente [[1876]] y [[1928]].
 
== Xeografía ==