Diferencies ente revisiones de «Lliteratura de China»

Contenido eliminado Contenido añadido
m «Arquivu» => «Archivu»
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-a.C. +e.C.)
Llinia 9:
Los primeros documentos provienen de la [[dinastía Zhou]]. De munchos períodos de la hestoria de China caltienen obres de too tipu (trataos filosóficos, llibros d'hestoria o escoyetes de poemes), que nos dexen conocer el pensamientu y la vida de dómines bien antigües. La tradición lliteraria de China ye de les más antigües del mundu, anque ye superada n'antigüedá poles tradiciones lliteraries del Cercanu Oriente y Exiptu. Coles mesmes puede afirmase que ye la tradición de mayor continuidá a lo llargo de la hestoria.
 
Los primeros testimonios lliterarios, o siquier consideraos lliterarios en China, son les inscripciones atopaes nos cascos de tortúa utilizaos p'aldovinar mientres la dinastía Shang (sieglu XVI a XI ae.C.) y les oraciones grabaes nos bronces sacrificiales d'esa mesma dinastía. Nestes inscripciones yá apaecen los primitivos calteres chinos, que coles sos variedaes y evoluciones siguirán utilizándose hasta anguaño.
 
La lliteratura china abarca una estelante variedá de xéneros, munchos de los cualos davezu nun son consideraos obres lliteraries n'Occidente. Una bona amuesa de los mesmos, y la forma en que tienen d'utilizase puede tenese cola llectura del llibru "El Corazón de la Lliteratura y el Cincelado de Dragones", una ambiciosa obra de crítica lliteraria escrita por Liu Xue que nel sieglu V de nuesa yera que nos dexa asomarnos al complexu mundu lliterariu de la China antigua.