Diferencies ente revisiones de «Llibertá de prensa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-{{Portal(.*?)}} +)
m Iguo testu: -"lexislación" -"-llexislación"
Llinia 3:
La '''llibertá de prensa''' ye la esistencia de garantíes coles que los ciudadanos tengan el derechu d'entamase pa la edición de [[medios de comunicación]] que los sos conteníos nun tean controlaos nin censuraos polos poderes del Estáu. Y que toa persona pueda publicar les sos idees llibremente y ensin [[censura]] previa.
 
[[Suecia]] foi'l primer país n'adoptar una lexislaciónllexislación de llibertá de prensa cola ''"tryckfrihet"'' del [[2 d'avientu]] de [[1766]]. Nos [[Estaos Xuníos|EE.XX.]] esti derechu ta garantizáu pola [[Primer Enmienda a la Constitución de los Estaos Xuníos|Primer Enmienda]] de la [[Constitución de los Estaos Xuníos|Constitución]].
 
Non tolos países tienen garantizada, yá sía per una Carta de Derechos o la so constitución, la llibertá de la prensa: ye'l casu, por casu, d'[[Australia]].
Llinia 14:
La llibertá de prensa como [[llibertá negativa]] a la propiedá privada.
 
* La llibertá de prensa apaez como una estensión a dereches sobre la capitalización del trabayu personal, polo cual toos tienen derechu a tener una empresa de comunicación a condición de creala y que se sostenga por el mesmu esfuerzu del trabayador.
* El pueblu como coleutividá nun representa al pueblu na so pluralidá, sinón la sociedá civil formada por una pléyade d'individuos autónomos. Considerando a estos como orixe de toa voluntá, namá'l derechu de propiedá privada fai posible la representación real de les opiniones particulares.
* La democracia concebir dende'l mercáu tomáu en tanta condición de la so esistencia y onde se representen les eleiciones del públicu como suma de consumidores individuales voluntarios de los cualos va depender la asignación de recursos, esto ye: l'ésitu o fracasu de los medios d'espresión de los particulares que los desenvuelvan como inversores de riesgu, lo qu'inclúi la creación de grandes empreses por fuerza amenorgaes en númberu.
Llinia 51:
|fechaacceso=6 de setiembre de 2008}}</ref>
* [[Papúa Nueva Guinea]] ([[Indonesia]])<ref>{{cita web
|url = http://www.hrw.org/english/docs/2007/07/05/indone16272.htm
|título = Indonesia: Police Abuse Endemic in Closed Area of Papua
|fecha = 7 de mayu de 2007
|editorial = [[Human Rights Watch]]
|fechaacceso = 6 de setiembre de 2008
|urlarchivo = https://web.archive.org/web/20070915142241/http://hrw.org/english/docs/2007/07/05/indone16272.htm
|fechaarchivo = 15 de setiembre de 2007
}}</ref>
Llinia 88:
* [http://www.rcfp.org/ El Comité de Reporteros pa la Llibertá de la Prensa]
* [http://www.mediahelpingmedia.org/ Medios ayudando a Medios] Una área de discutiniu sobre medios independientes en transición y naciones posconflicto.
* [http://www.freemedia.wordpress.com/ ''Press Freedom (Llibertá de Prensa)'']
* [https://web.archive.org/web/20070322224842/http://www.ifex.org/ ''Intercambiu Internacional pola Llibertá d'Espresión''] - Monitorea l'estáu de la llibertá de la prensa en tol mundu.
* [http://www.medienhilfe.org Internationale Medienhilfe (IMH)]