Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 24:
Los diputaos al Parllamentu Européu son escoyíos cada cinco años por aciu [[sufraxu universal]], [[sufraxu directu|directu]], llibre y [[sufraxu secretu|secretu]] polos [[Ciudadanía de la Unión Europea|ciudadanos de la Unión]]; son llibres ya independientes nes sos funciones polítiques, y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu mientres l'exerciciu de les mesmes, ensin perxuiciu de los compromisos qu'adquieran de resultes del so adscripción voluntaria a dalgún de los [[Partíu políticu européu|grupos políticos]] del Parllamentu Européu. Ta compuestu por 750 diputaos, más el so [[Presidente del Parllamentu Européu|Presidente]].<ref>[http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/es/0081ddfaa4/Eurodiputaos.html Parllamentu Européu - Eurodiputaos]</ref>
 
Acordies con el [[Democracia representativa|principiu de democracia representativa]] qu'ordena'l métodu de gobiernu comuñal, los eurodiputaos [[Representación directa|representen de manera directa]] a los ciudadanos europeos como tales y nel so conxuntu, non a los sos Estaos d'orixe.<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0013:0045:YE:PDF Artículos 10 y 14 TUE]</ref> Esti electoreseleutores son los únicos ante quien respuenden políticamente, de manera periódica, nes [[eleiciones europees]].
 
== Eleición ==
Llinia 40:
 
=== Circunscripciones ===
Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios electoreseleutores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones electorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada [[Tao miembru de la Unión Europea|Tao miembru]], afitáu por [[Decisión europea|Decisión]] del [[Conseyu Européu]], aprobada pol Parllamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de [[Malta]]) y un máximu de 96 ([[Alemaña]]).
 
Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada Estáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).
 
=== Procedimientu electoraleleutoral ===
Anque los Trataos<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0047:0199:YE:PDF Art. 223.1 del TFUE]</ref> afiten l'oxetivu d'un procedimientu uniforme en tolos Estaos miembros, establezse alternativamente un sistema electoraleleutoral européu basáu sobre principios comunes pero abiertu al desenvolvimientu particularizado de cada Estáu miembru. Ésti ye'l sistema que s'impunxo hasta la fecha, afitándose como riegles básiques de la eleición y l'escrutiniu los siguientes principiu:
* Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreditar la residencia).
* Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).
* Votu directu (acordies con el principiu de democracia representativa que rixe'l funcionamientu de la Unión, y ensin perxuiciu de que la eleición de los diputaos llevar a cabu en llistes zarraes o abiertes).
* Atribución proporcional de los escaños en función del cómputu total de votos (refugándose'l [[sistema electoraleleutoral mayoritariu]], anque dexándose un ampliu marxe pa distintes apreciaciones de la idea de [[Sistema proporcional|proporcionalidad]]).
 
== Función y facultaes ==
Los diputaos al Parllamentu Européu tienen como únicu mandatu'l que deriva de la so eleición, esto ye, la representación de los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu, y, derivativamente y na midida de los sos compromisos, el qu'asumió políticamente nel so programa electoraleleutoral. Sicasí, y como prueba de la cimera responsabilidá de representación democrática, al serviciu del interés xeneral, los eurodiputaos son independientes nel exerciciu de les sos funciones y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu, nin siquier al so programa electoraleleutoral, siendo nulos de plenu Derechu los alcuerdos que contravengan o condicionen l'exerciciu esta independencia política individual.
 
Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones [[Procedimientu llexislativu na Unión Europea|lexislatives]], presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:
Llinia 63:
 
== Asignaciones y prerrogativas ==
Mientres l'exerciciu del so mandatu electoraleleutoral, y n'ocasiones con posterioridá al mesmu, los eurodiputaos gocien de determinaos beneficios.
 
=== Protocolu ===