Diferencies ente revisiones de «Estamentu de Procuradores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"lexislación" -"-llexislación"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 20:
El [[Estatutu Real]] de 1834 introdució per vegada primera'l [[Bicameralidad|bicameralismo]] nel sistema políticu español al prever la esistencia de dos estamentos o cámares na asamblea llexislativa: el ''estamentu de próceres'' y el ''estamentu de procuradores del reinu'',<ref>[http://bib.cervantesvirtual.com/servlet/SirveObras/12048207571202622976624/p0000001.htm Cfr. artículu 2 del Estatutu Real.]</ref> cámares alta y baxa que n'otres [[constitución española|constituciones]] españoles del sieglu XIX recibieron los nome de [[Senáu]] y [[Congresu de los Diputaos]]; con ello pretendíase conformar un sistema según el modelu del [[Parllamentu del Reinu Xuníu|parllamentarismu inglés]], nel que correspondería al Estamentu de Procuradores una función similar a la [[Cámara de los Comunes]] nel [[Reinu Xuníu]].
 
La designación d'el procuradores foi primeramente por [[sufraxu censitario]] [[sufraxu indirectu|indirectu]] en dos niveles (de partíu y de provincia). La xunta electoraleleutoral de partíu taba formada polos mayores contribuyentes de cada unu d'estos distritos y los miembros del conceyu del pueblo cabeza de partíu, a los que podíen añedir dellos funcionarios y profesionales lliberales. El númberu total d'esti electoreseleutores de primer grau yera de 16.026. A ellos correspondía escoyer los compromisarios (950 en tol Reinu) que depués designaben el procuradores de cada provincia. El Real Decretu de 24 de mayu de 1836 estableció'l [[sufraxu directu]] y amplió el cuerpu electoraleleutoral a 60.067 individuos.<ref>Tomás Villarroya, Joaquín. ''Curtia Hestoria del Constitucionalismo Español''. Centru d'Estudios Constitucionales. Madrid 1986, pp. 43-44</ref>
 
La designación del presidente del Estamentu de Próceres correspondía al Rei, d'una terna votada polos miembros de la cámara. Nos dos años de vixencia del Estatutu Real ocuparon la presidencia: