Diferencies ente revisiones de «Izquierda Xunida de Navarra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 2:
'''Izquierda Xunida de Navarra''' ('''IUN-NEB'''), en [[euskera]] ''Nafarroako Ezker Batua'', ye una organización política de la [[Comunidá Foral de Navarra]], [[España]]. Defínense como un ''movimientu políticu y social entamáu de la esquierda navarra'' y ta federáu cola organización política española [[Izquierda Xunida (España)|Izquierda Xunida]].
 
Allugada nel espectru políticu de la [[esquierda]], IUN-NEB tien como oxetivu'l dinamizar un pensamientu críticu empuestu a llograr un cambéu social fundamental na llibertá, igualdá y solidaridá. N'unión d'otros movimientos, cuantimás los ecoloxistes, suel allegar a les distintes eleiciones ufiertando una ufierta progresista y ecoloxista. En 2011 estableció con [[Batzarre]] la coalición electoraleleutoral [[Esquierda-Ezkerra]].
 
== Definición y organización ==
Llinia 66:
El [[27 d'abril]] de [[1986]] constituyíase [[Izquierda Xunida (España)|Izquierda Xunida]] a nivel estatal. Facer ante la cita|''ineludible necesidá pa recuperar la esperanza que subyace nos pruyimientos de tantu españoles que se pronuncien pola paz y la neutralidá, el trabayu pa toos y la consagración, a última hora, d'una democracia avanzada ensin espacios escluyíos a la soberanía popular''}} y taba destinada a la convocatoria a eleiciones del 22 de xunu d'esi añu. Na mesma constitución de la plataforma, faíase un llamamientu a la creación de proyeutos similares nes comunidaes y nacionalidaes que componen España; {{cita|''...esa respuesta concebir como a una convocatoria abierta a toles incorporaciones que se produzan; y convidando, yá dende agora, a que se formen plataformes de la Izquierda Xunida a nivel de les distintes Comunidaes Autónomes, provincies, ciudaes, pueblos, centros de trabayu, d'estudios, etc.''}}
 
Los partíos y axentes políticos y sociales qu'impulsaben la constitución d'IX nel estáu tamién lu fixeron nes autonomíes. Asina en Navarra fundábase Izquierda Xunida de Navarra'l [[29 d'abril]] del mesmu añu col mesmu fin que la estatal, presentase a les [[eleiciones xenerales españoles de 1986|eleiciones del 22 de xunu]]. Les resultancies fueron modestos, llográndose'l 1,55% de los votos nesti primer alcuentru electoraleleutoral, lo cual significó, sía que non, una meyora al respective de les resultancies del [[PCE-EPK]] nes anteriores eleiciones de 1982, nes que llograra namái un 0,72%. Nestes primeres eleiciones Izquierda Xunida de Navarra tuviera que competir tamién cola [[Mesa pa la Unidá de los Comunistes]], el partíu de [[Santiago Carrillo]], que llogró un 0,57% de los votos.
 
Nes eleiciones forales (parllamentu) y municipales que se celebraron al añu siguiente llogró un porcentaxe inferior, el 1,39% y representación en cinco ayuntamientos con un total de 7 conceyales. Tres año dempués, en [[1989]] llega al 3,19% nes [[eleiciones al Parllamentu Européu de 1989 (España)|eleiciones al Parllamentu Européu]], empezaba la penetración na sociedá navarra.
Llinia 81:
N'avientu de [[1992]] celébrase la III Asamblea Xeneral na que sale como coordinador xeneral [[Félix Tabierna]]. Tómase la decisión de que la Comisión Executiva fuera escoyida ente los afiliaos y nun tuviera representantes de los partíos que componíen la organización.
 
Nes [[eleiciones xenerales españoles de 1993|eleiciones xenerales de xunu de 1993]] llega a llograr el 8,83% de los votos y nes [[eleiciones al Parllamentu Européu de 1994 (España)|europees del añu siguiente]] algama'l 12,77%, no que sería'l so techu electoraleleutoral. La siguiente cita electoraleleutoral, les forales y municipales de mayu de 1995, llogra cinco parllamentarios con un porcentaxe del 9,43% de los votos y 49 conceyales distribuyíos en 24 llocalidaes, d'ellos dos llegaríen a alcalde y el partíu entraría nel equipu de gobiernu del conceyu de Pamplona.
 
Nes [[eleiciones xenerales españoles de 1996|xenerales de marzu de 1996]] llogra'l 12,45% de los votos lo que se tradució na eleición del primera y únicu diputáu al Congresu hasta la fecha, [[Julián Fernández Sánchez|Julián Fernández]].