Diferencies ente revisiones de «Santa Cruz de La Palma»

m
Preferencies llingüístiques
m (Iguo testu: -"administrativamente" +"alministrativamente")
m (Preferencies llingüístiques)
 
== Historia ==
Foi fundada'l [[3 de mayu]] de [[1493]] pol Adelantráu Alonso Fernández de Llugo col nome de ''Villa de Apurón'', na desaguada del regatu onde taba la cueva del antiguu xefe del reinu de ''Tedote'' (l'actual ''Cueva de Carías'', al norte de la ciudá) y quedó a cargu, al igual que'l restu de la islla, de Juan Fernández de Llugo Señorino, sobrín del conquistador. La eleccióneleición d'esti llugar pa establecer la capital foi por cuenta de les característiques portuaries del enclave, protexíu de los vientos y aparente por que recalaren los barcos. Esiste constancia de la esistencia de la ilesia principal, ''El Salvador'', dende 1512.
 
La ciudá creció rápido gracies a el so puertu que yera'l postreru na ruta d'América, y pol que s'esportaba la caña d'azucre producida na islla.
En [[1558]], por decisión de [[Felipe II d'España|Felipe II]], crease´n Santa Cruz de La Palma'l primer Xulgáu d'Indies. Tolos buques españoles que diben en comerciu escontra les colonies americanes teníen de rexistrase nel xulgáu.
 
Santa Cruz de La Palma tien privilexu de cuntar col primer conceyu d'España escoyíu democráticamente, que taba alcontráu no que güei se conoz como ''Cueva de Carías'', asina nos lo confirma una placa na entrada del actual conceyu. En [[1773]] celebráronse les primeres eleccioneseleiciones por sufraxu popular de toa España, tres un pleitu contra los rexidores perpetuos de la ciudá calteníu pol comerciante d'orixe [[República d'Irlanda|irlandés]] Dionisio O'Daly y Anselmo Pérez de Brito, quien llograron un resolvimientu favorable de la Corona de Castiella.<ref>Fuente: [//es.wikipedia.org/wiki/BOE BOE] número 292 de 7 d'avientu de 2005.</ref>
[[Ficheru:View_of_S.C._Palma,_Spain,_08474.jpg|izquierda|miniaturadeimagen|250x250px|Vista de Santa Cruz de La Palma escontra 1890.]]
La crisis económica que la economía agraria insular sufrió a lo llargo de la so historia, según les llimitaciones d'espaciu pa espandise, provocaron que la población tea enllancada. En 1900 cuntaba con unos 11.000 habitantes, solo 7.000 menos qu'agora. Los conceyos de la contorna (Argañal Altu y Argañal Baxu), que sí disponen d'espaciu llibre, crecieron espectacularmente nos últimos años como ciudades dormitorio.
En [[1943]] la Diputación provincial escueye mayoritariamente al so alcalde Rafael de la Barreda Diaz pal cargu de procurador en Cortes na I Llexislatura de les Cortes Españoles (1943-1946), representando a los [[Municipiu|Conceyos]] d'esta provincia<ref>Apartado e), artículo 2º de la [//es.wikipedia.org/wiki/Ley_de_Creaci%C3%B3n_de_las_Cortes_Espa%C3%B1olas Ley de Creación de las Cortes Españolas] Decreto de [//es.wikipedia.org/wiki/14_de_octubre 14 d'octubre] de [//es.wikipedia.org/wiki/1942 1942], sobre designación de [//es.wikipedia.org/wiki/Procuradores_en_Cortes procuradores en Cortes] representando a los Municipios ([//es.wikipedia.org/wiki/BOE BOE] nº 288, de [//es.wikipedia.org/wiki/15_de_octubre 15 d'octubre] de [//es.wikipedia.org/wiki/1942 1942]).</ref>
 
Tres la transición democrática de 1975, y les primeres eleccioneseleiciones municipales llibres de [[1975|1979]] el conceyu ye de los primeres en tener un alcalde del [[Partíu Comunista d'España|PCE]].
 
La ciudá sufrió un grave hinchente en xineru de [[1998]] por una #marea viva combinada con una envernada oceánica, que causó numberosos daños materiales, anque nun hubo muertos nin estropió a nengún edificiu.