Diferencies ente revisiones de «Comarca»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-enllanada +llanura)
Llinia 45:
La mayoría de les contornes asina identificaes respuenden a traces físiques y suelen llevar la palabra [[valle]] (anque valle ye tamién la denominación d'una forma d'organización del espaciu), [[llanu]] o otra denominación física ante'l nome: El [[Valle del Jerte]], [[Les Loras]] (por esta forma de relieve), la [[Terra Chá]] (Tierra Llana), otres respuenden a demarcaciones históriques como'l [[El Condao de Treviño]], La tierra de Medina (referíu al ámbitu de la Comunidá de Villa y Tierra de Medina del Campu), El [[Campu de Calatrava]] (por [[Orde de Calatrava|la Orde Militar]] que lo alministraba); a una comunidá o a una traza [[etnografía|etnográficu]]: [[Maragatería]] (de ''mercatores'', meyor que de ''maures captos''); al tipu de vexetación o al usu que se faía d'ella: los [[Montes Torozos]], los [[Montes Universales]]; Los [[Monegros]] (de ''mons niger'',>monte negru, de xuru de [[encina]], cuando'l nome respondía a la realidá). En non poques ocasiones, les contornes, que respuenden a una traza física o hestóricu, tienen una denominación antigua d'etimoloxía difícil d'esplicar: [[Llébana]] (¿de.... ''lepana o lepania''?, bien sía deriváu de ''lepor''>prestu, prestar; o bien de ''lepus''>llebre o ¿seique de la diosa ''Levana''?).
 
Polo xeneral, les contornes son más abondoses nes árees de monte o de relieve, hidrografía o vexetación complexes que nes árees homoxénees, porque nel primer casu hai más cambeos d'unes árees a otres y ye más evidente la diferencia ente espacios que nel segundu. Eso produz importantes diferencies de tamañu ente unes zones y otres, pos, mientres nel monte podemos atopar contornes de namá delles decenes de km<sup>2</sup>, como [[Contorna del Besaya|Besaya]] en [[Cantabria]]; na enllanadallanura les contornes tienen centenares o millares de km<sup>2</sup> como asocede coles de la rexón de [[La Mancha]], na metá sur de la [[Pandu Central|Pandu]]. Tamién ye más fácil atopar contornes nos espacios pocu evolucionaos o más tradicionales, porque la evolución y el desenvolvimientu delmodo de vida urbanu fai homoxéneu l'espaciu y anula traces que al sumir dexen ensin sentíu la identificación de la contorna.
 
Concretando, la contorna suel entender n'España como un ámbitu de referencia espacial, que nun tien de confundir se coles referencies alministratives. Anque la so escala ye variable, dependiendo de les condiciones del espaciu en que s'alluga, podemos dicir que se refier a un ámbitu entemediu ente los pagos, y les rexones. Nun ye condición necesaria que tea poblada, anque lo normal ye la esistencia de dellos núcleos de población y la presencia d'unu d'ellos que la encabeza y puede articulala. Nun tien llendes precises porque, en realidá designa la área en redol al elementu o traza que la identifica, por eso nos mapes namá figura'l nome ensin establecer llendes.