Diferencies ente revisiones de «Racionalismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 5:
El racionalismu identifícase primero de too cola tradición que provien del filósofu y científicu francés del sieglu XVII [[René Descartes]], quien dicía que la [[xeometría]] representaba l'ideal de toles ciencies y tamién de la filosofía. Descartes aseguraba que solo per mediu de la razón podíen afayase ciertes verdaes universales. A partir d'aquelles verdaes ye posible deducir el restu de conteníos de la filosofía y de les ciencies. Manifestaba qu'estes verdaes evidentes en sí yeren innates, non derivaes de la esperiencia. Esti tipu de racionalismu foi desenvueltu por otros filósofos europeos, como l'holandés [[Baruch Spinoza]] y el pensador y matemáticu alemán [[Gottfried Wilhelm Leibniz]]. Oponer a ella los empiristas británicos, como [[John Locke]] y [[David Hume]], que creíen que toles idees veníen de los sentíos.
 
El racionalismu sostien que la fonte de conocencia ye la razón y refuga la idea de los sentíos, yá que pueden engañanos; defende les ciencies esactes, en concretu les matemátiques. [[Descartes]] quería volver a la filosofía nuna conocencia científica, polo tanto da-y un métodu científicu, polo que se basó nes matemátiques, que se consideraben como una ciencia segura, por ello diose a la xera de describir el principiu de la matematización, nel so llibru tituláu [[Discursu del métodu]], pa realizar una investigación filosófica, el métodu consiste de cuatro regles:
1.- Evidencia: solo ye verdaderu tou aquello que nun emite nenguna duldái al pensamientu.
2.- Analís: Amenorgar lo complexo a partes más simples pa entendelo correchamente.
Llinia 21:
* Usu del métodu lóxicu-matemáticu pa esplicar los razonamientos del empíricu y confirmalos cuando ello ye posible.<ref>Barrosu, A. G., & y-llibru, C. (2012). ''El racionalismu''. Santa Fe, Arxentina: El Cid Editor.</ref>
 
== Figures más destacaes ya impactuimpautu na filosofía posterior ==
* '''[[René Descartes]]''': Fundador del '''racionalismu''' (que siguieron [[Antoine Arnauld]], [[Nicolas Malebranche|Malebranche]], [[Spinoza]] y [[Leibniz]]).
* '''[[Blaise Pascal]]''': Fundador del [[esistencialismu]] modernu (que van siguir [[carl Gustav Jakob Jacobi|Jacobi]] y [[Kierkegaard]]).