Diferencies ente revisiones de «Teatru de l'Antigua Grecia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
El repertoriu míticu entronca per otra parte colos rituales relixosos a los que tamién dende antiguu tuvo venceyáu al teatru como parte d'una serie de celebraciones o fiestes relixoses ensertes na tradición d'antiguos [[ritu|rituales]]. Pa los antiguos griegos, la base de la relixón atópase más nel ritual que nun conxuntu de creencies, y equí de nuevu la civilización contemporanea tópase alloñada de los griegos. La sociedá [[Atenes|ateniense]] taba más ritualizada que la europea moderna, y de fechu el [[cristianismu]] y el mesmu [[protestantismu]] conceden una importancia a la [[fe]] y a la [[revelación]] bien alloñaos de les creencies de los griegos. D'otru llau, ente ritual y teatru antiguu esisten una serie d'enllaces bien suxestivos que interactúan n'unu y otru sentíu, del ritual al teatru y del teatru al ritual. Estos son los elementos: el ritual de súplica, los rituales funerarios, la purificación o [[catarsis]] de la oración».
 
Nuna sociedá primitiva na que nun ta institucionalmente asegurada la protección personal, los ritos del suplicante adquieren una estraordinaria importancia. De fechu interprétase como un abominable actu nun apurrir derechu d'acoyida a un suplicante o espulsalo del santuariu onde buscó asilu. Nel teatru abonden les escenes del suplicante que implora l'auxiliu del poderosu, y ye posible que los mesmos autores de traxedia aprovecharen la esistencia d'esti ritual de súplica porque atoparon nél un mecanismu d'enorme impactuimpautu escénicu y dramáticu.
 
D'otru llau, el costumes y ritos funerarios de los griegos entraron igualmente de llenu na arquiteutura dramática. La persona que muerre nun va atopar definitivu reposu hasta que-y cumplieren una serie de ritos relixosos rellacionaos col so enterramientu. La nueva [[Antígona]] entiende que tien de dar sepultura al so hermanu [[Polinices]], a pesar d'espresar prohibición del rei [[Creonte]]; en ''[[Les Coéforas]]'' de Tosquilo atopar a un grupu de persones unviaes por [[Clitemestra]] por qu'arramen llibaciones sobre la tumba de Agamenón. Estes y otres práutiques funeraries impliquen un ritual complicáu: les muyeres lloren, cutir el pechu, córtense'l pelo, esgañense los sos vistíos de la qu'entonen berros inarticulaos de tipu «ió», «ió», «ai», «ai», «paián», «paián», mientres arramen llibaciones y presenten les sos ufriendes al muertu. Sía que non, la muerte presentar al griegu como fonte de contaminación ''míasma'' ([[idioma griegu|gr.]] μíασμα, de la que tanto l'individuu como la coleutividá tien de llimpiase por aciu un ritual de purificación. Asina, cuando [[Orestes]] llega a [[Antigua Atenes|Atenes]] dempués d'asesinar a la so madre, los atenienses dan-y acoyida pero nun-y dirixen la palabra, porque inda ta contamináu pol asesinatu. Y nuevamente nel ''[[Edipo Rei (Sófocles)|Edipo Rei]]'' apaez toa una ciudá contaminada porque nella habita un asesín qu'entá nun se sometió al ritual de la purificación. Los ciudadanos alleguen al palaciu de [[Edipo]] como suplicantes con un pidimientu concretu: atopar al causante de la contaminación y espulsalo de la ciudá. Ye un tipu de súplica al empar política y relixosa, yá que nun se trata solo de llograr que torne la prosperidá a [[Tebas (Grecia)|Tebas]], sinón que tien una carga de significación relixosa.