Diferencies ente revisiones de «Nube molecular»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
m Preferencies llingüístiques
Llinia 9:
Dientro de nuesa mesma galaxa, la cantidá de gas molecular ye de menos del unu per cientu del volume del [[mediu interestelar]] (ISM), pero tamién ye la parte más trupa del mediu que toma aprosimao la metá de la masa de gas total del interior de la órbita galáutica del Sol. La mayor parte del gas molecular atopar nun aníu d'ente 3,5 a 7,5 kiloparsecs del centru de la galaxa (el Sol esta a unos 8,5 kiloparsecs del centru). Los mapes a gran escala de monóxidu de carbonu de la galaxa amuesen que la posición d'esti gas se correlaciona colos brazos espirales de la galaxa. Qu'el gas molecular atópese predominantemente nos brazos espirales suxure que les nubes moleculares tienen de formase y eslleise nuna escala de tiempu non cimeru a 10 millones d'años, el tiempu que tarda la materia en pasar al traviés de la rexón del brazu.
 
Verticalmente al planu de la galaxa, el gas molecular habita nel planu mediu estrechu del discu galácticu con un altor d'escala característica, Z, d'aprosimao 50 a 75 parsec, muncho más delgáu que la tibia atómicu (Z = 130 a 400 pc) y caliente ionizado (Z = 1000 pc ) los componentes gaseosos de la IGS. La esceición a la distribución de gas ionizado son les rexones HII que tán nes burbuyes de gas caliente ionizado creáu en nubes moleculares pola intensa radiación emitida por estrelles masives nueves y, como tales, tienen aprosimao la mesma distribución vertical que'l gas molecular.
Esta distribución del gas molecular ye abondo regular si tener en cuenta alloñes grandes, sicasí la distribución a pequena escala ye altamente irregular cola mayor parte concentrada nes nubes discretes y complexos de nubes.
 
Llinia 16:
=== Nubes moleculares xigantes (GMC poles sos sigles n'inglés) ===
Los conxuntos de gas molecular con mases de 10<sup>4</sup> a 10<sup>6</sup> vegaes la masa del sol son llamaos nubes moleculares xigantes (GMC). Les nubes pueden llegar a midir decenes de parsecs de diámetru y tienen una densidá media de 10<sup>2</sup> a 10<sup>3</sup> partícules per centímetru cúbicu (la densidá media na vecindá solar ye una partícula por centímetru cúbicu). La subestructura xaciente dientro d'estes nubes ta formada por un patrón complexu de filamentos, fueyes, burbuyes y grupos irregulares.
A les partes más trupes de los filamentos y grupos llámase-yos "núcleos moleculares", los núcleos moleculares más trupos son llamaos "núcleos moleculares trupos" y tienen densidaes de 10<sup>4</sup> a 10<sup>6</sup> partícules per centímetru cúbicu. Observacionalmente los núcleos moleculares trazar con monóxidu de carbonu y los núcleos trupos con amoniacu. La concentración de polvu nos núcleos moleculares ye de normal abondo grande como pa bloquiar la lluz de les estrelles en que la so trayectoriatrayeutoria interponer de tala forma que ufierten l'aspeutu de figures de nebuloses escures.
Les GMC son tan grandes que les "locales" pueden llegar a cubrir una parte importante d'una constelación de tal manera que son referíes de cutiu pol nome d'esa constelación, por casu, la Nube Molecular de Orión (OMC) o la nube molecular Tauro (TMC). Estos GMC locales tán dispuestos nun aníu cercanu al sol que coincide col [[Cinturón de Gould]] [7] El grupu más masivu de nubes moleculares na galaxa forma un aníu asimétricu alredor del centru galácticu nun radiu de 120 parsecs, el componente más grande d'esti aníu ye'l complexu de Sagitario B2. La rexón de Sagitario ye químicamente rica y ye utilizáu de cutiu como mostrariu polos astrónomos en busca de nueves molécules nel espaciu interestelar.