Diferencies ente revisiones de «Estáu d'alarma»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
El '''Estáu d'alarma''' ye un [[réximes d'excepción|régimen escepcional]] que se declara p'asegurar el restablecimiento de la normalidá de los poderes nuna sociedá [[democracia|democrática]].
 
== Regulación per país ==
=== España ===
El [[Gobiernu]], n'usu de les facultaes que-y otorga l'artículu 116.2 de la [[Constitución]], puede declarar l'estáu d'alarma, en tou o parte del territoriu nacional, cuando se produza dalguna de les siguientes alteraciones graves de la normalidá:
Llinia 7:
*Grave riesgu, catástrofe o calamidá pública, tales como terremotos, hinchentes, quemes urbanes y forestales o accidentes de gran magnitú.
*Crisis sanitaries, tales como epidemies y situaciones de contaminación graves.
*Situaciones de desabastecimiento de productos de primera necesidá.
*Paralización de servicios públicos esenciales pa la comunidá y allegue dalguna de les circunstancies o situaciones anteriores.
 
Llinia 17:
* Podrá intervenise y ocupar transitoriamente industries, fábriques, talleres, esplotaciones o locales de cualquier naturaleza, dando cuenta d'ello a los Ministerios comenenciudos.
* Podrá llindase o racionar l'usu de servicios o'l consumu d'artículos de primera necesidá.
* Podrá impartise les ordes necesaries p'asegurar el suministru de los mercaos y el funcionamientu de los servicios y de los centros de producción afectaosafeutaos.
 
== Estaos d'alarma n'España ==