Diferencies ente revisiones de «Liébana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 17:
La contorna ta enclavada nos [[Picos d'Europa]], la so orografía a manera de gran hoya ente murallones de piedra caliar fixo d'ella la meyor definida de [[Cantabria|Cantabria.]] De mal accesu, tratase d'una contorna rural que la so capital asitiase en Potes.
 
Ye una contorna montascosa zarrada, constituyida por cuatro abarganes (Valdebaró, Cereceda, Piedrasluengas y Cillorigo) que conflúin en Potes, centru de la contorna. Los sos principales ríos son el [[Ríu Deva|Deva]], el Quiviesa y el Buyón. Nel so relieve serrapatosu destaca la roca [[Caliza|caliar]] del periodu Carboníferu, afectadaafeutada por procesos kársticos. cayueles y arenisques apaecen nos fondos de los valles.
 
La so condición de gran valle zarráu, con grandes diferencies altitudinales y de fuertes pindios apurre una gran variedá de condiciones ambientales que causen un ensame de formaciones vexetales: [[Quercus ilex|encinas]], [[Quercus suber|sufreres]], [[Fagus|hayas]], carbayos (Quercus robur, Quercus pyrenaica), praos de campera y tierres de cultivu. El so relieve zarráu fai que tenga una microclima distinta al del restu de la rexón, afectáuafeutáu por un clima atlánticu.
 
Asina, no fondero del valle de Llébana  esfrutase d'un clima mediterraneu, que se tresforma progresivamente y a midida que xubimos nun clima atlánticu húmedu hasta algamar característiques subalpinas nos altos cumes de los [[Picos d'Europa|Picos d'Europa.]] Les temperatures medies añales son de 28 °C pa les máximes y 8 °C nes mínimes, con un nivel pluviométricu menor al d'otres zones de Cantabria (800 mm añales frente a los 1.000-1.200 mm de media de la rexón).
Llinia 42:
La población total de la contorna algama la cifra de 5.860 habitantes, según datos del [[Institutu Nacional d'Estadística (España)|INE]] del añu [[2006]] (ver tabla). Según los datos del mesmu añu, los sos trés núcleos más poblaos, de mayor a menor, son: Potes (1.499), Cillorigo de Llébana (1.215) y Camaleño (1.088). Y los sos trés núcleos menos poblaos, de menor a mayor, son: Tresviso (76), Pesaguero (360) y Cabezón de Llébana (686).
 
La economía na contorna de Llébana camudó del sector primariu a la puxanza del turismu rural, frutu de la so importancia paisaxística y del reclamu que provoca'l Parque nacional de los Picos d'Europa. Sicasí, el desenvolvimientu que supunxo'l turismu afectó casi puramente a la localidá de Potes, cabecera comarcal, en desterciu de les #demás poblaciones del valle. Asina, la crecedera poblacional de los últimos años en Potes nun se ve reflexáu nos demás núcleos de población, que tán afectaosafeutaos por una evolución demográfica negativa.
 
== Destacáu ==