Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía mexica»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Añada +Nana)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-, -yos +, Les )
Llinia 48:
 
Según el mitu Quetzalcóatl tenía de dir al inframundo a recuperar los güesos humanos de la postrera yera, esto ye, la raza que foi convertida en pexe pol hinchente. El inframundo yera un llugar peligrosu conocíu como Mictlan, gobernáu por Mictlantecuhtli, señor del inframundo. El siguiente versu ye la versión de Histoyre du mechique y de La lleenda de los soles. Una vegada ende Quetzalcóatl pidió-y a Mictlantecuhtli y a la so esposa, Mictecacíhuatl, la señora del inframundo los güesos de los ancestros:<blockquote>“… y entós Quetzalcóatl foi a Mictlan. Averar a Mictlantecuhtli; y díxo-y: "Vini polos güesos, los güesos preciosos, los güesos de jade", dicía Quetzalcóatl. "¿Puedo con ellos poblar la tierra?"(Taube, 2003, p.37-38)Y Mictlantecuhtli respondiólu: "Puedes quitar lo que guardo con tanto cuidu con una condición - que desfilen cuatro veces alredor del mio tronu al soplar con esta concha”.
De mala gana'l Señor de Mictlan, daba'l so consentimientu. Apurría-y a Quetzalcóatl una concha de cascoxu que nun tenía furacos pa los deos. Pero los viermes aburríos creaben los furacos y les abeyes volaben nel so interior pa faer el soníu. Quetzalcóatl tenía qu'actuar con rapidez pa tomar los güesos.El Señor de Mictlan, finalmente dio la orde por que los güesos recupérense, pero Quetzalcóatl pensaba que se trataba d'un trucu. En consecuencia Quetzalcóatl empezó a correr. Entós el señor de Mictlan ordenó qu'un pozu escavar nel camín del dios que fuxía, cayendo nél. Quetzalcóatl alica eventualmente pero los güesos tán rotos, y de ende qu'haya seres humanos en tolos tamaños.<ref name=":0" /></blockquote>Una vegada más allá de la tierra muerta, xuntu con otros dioses, -yosLes roció cola so propia sangre, restaurando la vida. Asina, la humanidá nació de la penitencia de los dioses.
 
Y esti regalu tuvo que ser atayáu n'el sangre del sacrificiu. “¿Qué otra cosa podría ser, motiváu a los antiguos, dende la muerte precedíu al so remanecimientu, la muerte tien de ser la causa de la Vida?”<ref name=":0" />