Diferencies ente revisiones de «Enllena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 19:
Xubíes sópites de temperatura pueden provocar crecíes nos ríos pola rápida fusión de les nieves, esto dase sobremanera en primavera, cuando'l [[destemple]] ye mayor, o tres fuertes nevaes en cotes inusuales, que tres la fola de fríu fúndense provocando riaes.
 
Los [[maremotu|maremotos]] o [[tsunami]]s como posible causa d'un hinchente, una y bones el sismo marín provoca una serie d'ondes que se traducen en foles xigantes de devastador efeutu nes mariñes afectaesafeutaes. Estes catástrofes suélense dar na área del [[océanu Pacíficu|Pacíficu]], de mayor actividá sísmica.
 
Los hinchentes nun son ayenes a la ocupación del suelu. El [[caudal]] de los [[ríu|ríos]] ye de normal bien variable a lo llargo de los años. N'efeutu, la [[hidroloxía]] establez pa los ríos una gama de caudales máximos asociaos al [[tiempu de torna]]. Xeneralmente les poblaciones locales, cuando fai enforma tiempu que s'atopen asitiaes nel llugar tien conocencia de les árees ocupaes poles [[avenida (hidroloxía)|aveníes]] del ríu, y asina respeten l'espaciu d'este, evitando los hinchentes de los sos centros poblaos.
Llinia 83:
* [[25 de setiembre]] de [[1962]] - Hinchentes en [[Cataluña]], [[Baleares]] y [[Provincia de Castelló|Castelló]]. Les fuertes agües provocaron en [[Barcelona]] la llena de los ríos Llobregat y Besòs, llegando esti postreru a los 3.000 m³/s y provocando más de 700 muertos según numberosos daños en viviendes ya infraestructures, sobremanera en poblaciones como [[Rubí (Barcelona)|Rubí]], [[Terrassa]] y [[Sabadell]]. Les agües afectaron a [[Palma de Mallorca]] y [[Andratx]] en [[Baleares]]. En Castelló, la [[Rambla de la Viuda]], afluente del [[ríu Mijares]], algamó 1.500 m³/s degolando la presa de María Cristina, virtiendo hasta 1,70 m percima de la coronación del banzáu.
 
* [[19 d'ochobre]] de [[1973]] - Riada na cuenques del Segura y Almanzora. Les precipitaciones superaron 300 mm/24 h n'amplies zones de la cabecera del [[Guadalentín]], inclusive doblaron esta cifra. Na [[rambla Nogalte]], de tan solo 139 km²; de cuenca, movilizáronse 1.974 m³/s de caudal instantáneu, del que 813 m³/s calcúlase como apurra sólidu. El caudal del Guadalentín foi 2.500 m³/s en Lorca. Esto anició'l desastre en [[Puerto Lumbreras]] y [[Lorca]] con más de 100 muertos pol esbarrumbamientu de cases y pontes. La crecida llegó al [[Segura (ríu)|Segura]] afectando poblaciones como [[Murcia]], [[Orihuela]] y [[Rojales]]. Tamién les provincies d'[[Provincia d'Almería|Almería]] y [[Provincia de Granada|Granada]] viéronse afectaesafeutaes, cuantimás la población de [[La Rábita]], nesta postrera la rambla de [[Albuñol]], con una crecida de 2.500 m³/s pa una cuenca de solu 120 Km² causó más de 40 muertos y otros tantos sumíos. El pluviómetru asitiáu en [[Albuñol]] rexistró 600 mm (llende de la so capacidá), concentrándose'l gruesu de la precipitación en 8 hores.
 
* [[20 d'ochobre]] de [[1982]] - ''[[Pantanada de Tous]]'', qu'afectó a la cuenca del [[Júcar]], produciéndose agües enchentes nel restu de la [[Comunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]]. Les agües superaron los 100 mm na mayor parte de la cuenca del Júcar, y los 600 mm nuna área de 700 km²; agües enriba del banzáu. De resultes de la gran arribación d'agua y ante la imposibilidá de solliviar caudales, por razones d'erros na operación, la [[presa de Tous]] viénose embaxo la tarde del 20 d'ochobre aniciando una crecida de 16.000 m³/s la mayor rexistrada n'[[España]] (nun hai rexistros d'antes de la Guerra Civil), afarando les contornes de la [[Ribera Alta (València)|Ribera Alta]] y la [[Ribera Baixa (València)|Ribera Baixa]]. Nes poblaciones más inmediates al banzáu, como [[Gavarda]], l'agua llegó al segundu pisu d'altor y en ciudaes como [[Carcaixent]] o [[Alzira]] superáronse los 2 m. Los muertos superaron los 30 y los daños materiales fueron bien cuantiosos. En [[Alacant]] cayeron 220 mm en poques hores causando 2 muertos, una crecida de 400 m³/s na [[Rambla de les Ovelles]] y l'hinchente de la ciudá.