Diferencies ente revisiones de «Aruba»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-mariñes +costes)
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
Llinia 20:
El pioneru políticu y iniciador de les revoluciones n'América, el xeneral Francisco de Miranda nel so intentu d'enfusar a tierra venezolana poles costes de Coru, llega en 1806 a Aruba con 200 a 300 homes ya imprime nel so barcu una proclamación empobinada a los habitantes de Aruba, na cual menta a Guillermo d'Orange, [[George Washington]], Pelópidas y Dion.
 
En 1828 pasa a control de les Indies Occidentales Daneses, y en [[1828|1848]] pasa a formar parte de les Antilles Neerlandeses. Mientres el [[sieglu XIX]] hubo una fiebre d'oru, y a dicha prosperidá sumóse, l'apertura d'una refinería de petróleupetroleu de la Standard Oil en [[1924]], nel puertu de San Nicolás, la más grande del mundu pal so tiempu. En 1927 #establecer na área de "Druif", mui cerca del puertu de Oranjestad, el APM ("Eagle Refinery Company") una filial de la compañía petrolera Shell, qu'importa'l petróleupetroleu de Venezuela. Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], fueron dos importantes puertos pal suministru de combustible de les fuerces aliaes qu'operaben n'Europa. Lo qu'espunxo esos dos puertos al asediu de submarinos de l'Alemaña nazi.
 
El [[1 de xineru]] de [[1986]], llogra un estatus amás d'autonomía dientro del Reinu de los Países Baxos, lo que la dixebra/independiza como país/tao autónomu de les Antilles Neerlandeses; cuando asume como [[primer ministru]] Henny Eman, dende esta fecha ye un país tao autónomu, unicameral, miembru del Reinu de los Países Baxos, con mesma constitución, gobiernu y parllamentu/cámara llexislativa.
Llinia 48:
 
== Economía ==
Alredor del 70 % del [[Productu Interior Brutu|PIB]] de Aruba provien del turismu o d'actividaes rellacionaes, y un 75 % de los visitantes vien de Estaos Xuníos. Antes de llograr el so estatus autonómicu, la mayor actividá yera la refinación de [[Petroleu|petróleupetroleu]]; anguaño dicha actividá tien una pequena influencia na economía. L'agricultura y la manufactura tienen tamién un pequenu impautu económicu. El florín arubeño xeneralmente tien un cambéu fixu col [[Dólar d'Estaos Xuníos d'América|dólar estauxunidense]] de 1,75:1, pero na mayoria de los comercios aplícase 1,80:1 como tasa de cambéu. Los sos principales socios comerciales son [[Venezuela]], [[Estaos Xuníos d'América|Estaos Xuníos]], [[Países Baxos]] y [[Reinu Xuníu]].
 
Ye importante señalar qu'a pesar de la so pequena estensión territorial, Aruba ye, según datos de la Organización Mundial de Café (2003), el segundu país con mayor consumu per-cápita a nivel mundial de café, namá superada per Finlandia.[cita {{Ensin referencies}}