Diferencies ente revisiones de «Ernesto Geisel»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
Llinia 29:
En 1973 el presidente [[Emilio Garrastazu Médici]] postuló a Geisel como candidatu presidencial de la [[Alianza Renovadora Nacional (Brasil)|Aliança Renovadora Nacional]], el partíu patrocináu poles fuerces armaes pa la presidencia de Brasil. Geisel ganó la eleición por votu del Parllamentu y asumió el mandu presidencial el 15 de marzu de 1974 pa un periodu de cinco años.
 
Nesa dómina la [[economía]] brasilera sufría los graves efectos de la [[crisis del petróleupetroleu de 1973]] y como resultáu la [[delda esterna]] de Brasil aumentaba progresivamente. Ante esta situación Geisel buscó nueves oportunidaes económiques pa Brasil en cuando a política esterior, estableciendo relaciones diplomátiques cola [[República Popular China]] y [[Angola]], forxando asina llazos económicos con dichos países. Esta clase d'acercamientos deber a un acusáu pragmatismu del réxime, en tantu siguía vixente la so alianza con [[Estaos Xuníos]] nel contestu de la [[Guerra Fría]], amás qu'esta nueva política nun significó alteración dalguna nel marcáu anticomunismu de Geisel y el so réxime. Más bien, el deséu de Geisel d'establecer venceyos comerciales y económicos con países d'África y [[Europa]] deber a una enganía d'evitar la permanente alliniadura incondicional colos EEXX y llograr nueves alternatives de cooperación económica favorables a Brasil.
 
Geisel tamién empecipió un cobarde intentu de ''democratización'' y ''apertura política'' del réxime, inda cuando calteniendo un ferrial control de les fuerces armaes sobre la vida política. De fechu Geisel y los sos asesores paecíen entender que les fuerces armaes nun podríen exercer tutela política sobre Brasil de manera perpetua, polo cual yera precisu retornar el poder escontra los políticos civiles, anque tratando d'evitar toa concesión a la [[esquierda]] brasilera y torgando la crítica abierta escontra les fuerces armaes. Inclusive tres l'apertura de 1976 trató de llindar la posibilidá que l'opositor [[Movimientu Democráticu Brasileñu|MDB]] llograra una masiva victoria nel [[Parllamentu]] como la consiguida en [[1974]], por medrana a que'l gobiernu perdiera la so mayoría parllamentaria; ante eso n'abril de 1977 Geisel aprobó una nueva llei de [[censura]] qu'aumentaba les restricciones a la [[llibertá d'espresión]] y que inclusive prohibía a los candidatos opositores faer discursos públicos, esixéndo-yos espublizar solamente'l so nome y númberu de postulación.