Diferencies ente revisiones de «Parafina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
Llinia 1:
[[Ficheru:Paraffin.jpg|miniaturadeimagen|Cera de parafina.]]
'''Parafina''' ye'l nome común d'un grupu d'hidrocarburos alcanos de fórmula xeneral CnH2n+2, onde n ye'l númberu d'átomos de carbonu. La molécula más simple de parafina ye'l metanu, CH4, un gas a temperatura ambiente; sicasí, los miembros más pesaos de la serie, como les formes sólides de parafina, llamaes ''cera de parafina'', provienen de les [[Molécula|molécules]] más pesaes C20 a C40. La parafina, identificada per primer vegada por Carl Reichenbach en [[1830]], ye un deriváu del petróleupetroleu.<ref>''Britannica'' 1911</ref>
 
Parafina, o hidrocarbono de ''parafina'', ye'l nome técnicu de los alcanos polo xeneral, anque na mayoría de los casos refierse específicamente a un alcano llineal o alcano ''normal'' —si tien ramificaciones, los isoalcanos tamién son llamaos isoparafinas.
Llinia 7:
 
== Fabricación ==
Xeneralmente llógrase del [[Petroleu|petróleupetroleu]], de los esquistos bituminosos o del [[carbón]].
 
El procesu empieza con una destilación a temperatura elevao, pa llograr aceites pesaos, de los que por  enfriamientu a 0 °C, cristaliza la parafina, que ye dixebrada por aciu filtración o centrifugación.
Llinia 13:
El productu se purifica por aciu recristalizaciones, llavadures acedes y [[Alcalín|alcalines]] y decoloración.<ref>''Gran Enciclopedia del Mundo'': 14-783. </ref>
 
Les refineríes de petróleupetroleu de normal producen parafina. Tamién puede llograse por aciu el craqueo térmicu del petróleupetroleu, onde se ruempen cadenes de carbonos y  añedir calor 400-650 °C.
 
== Cera ==