Diferencies ente revisiones de «Aparatu llocomotor»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuidao que +yá que)
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 15:
| PáginaGray=
}}
El '''aparatu llocomotor''' ta formáu pol sistema osteoarticular ([[güesu]]s,[[articulaciones]] y [[Ligamento|ligamento]]) y el [[sistema muscular]] ([[músculos]] y [[tendones]]). Dexa al [[ser humanu]] y a los [[Animal|animales]] polo xeneral interactuar col [[Mediu ambiente|medio]] que lu arrodia por aciu el [[Movimientu (física)|movimientu]] o [[locomoción]] y sirve de sosten y protección al restu de [[Órganu (bioloxía)|órganos]] del cuerpu.<ref name="anatomo2">{{Google books|B6g_7_Y8bVMC|page=94}}</ref> Funciona en coordinación col [[sistema nerviosu]] que ye'l que xenera y tresmite les ordes motores.
 
Ta formáu por dos sistemes:
Llinia 23:
 
== Güesos ==
El güesu ye un órganu firme, duru y resistente que forma parte del endoesqueleto de los vertebraos. Ta compuestu por texíos duros y blandios. El principal texíu duro ye'l texíu óseo, un tipu especializáu de texíu conectivo constituyíu por célules (osteocitos) y componentes estracelulares calcificados. Hai 206 güesos nel cuerpu humanu. Los güesos tienen una cubierta superficial de texíu conectivo fibrosu llamáu periostiu y nes sos superficies articulares tán cubiertos por texíu conectivo cartilaxinosu. Los componentes blandos inclúin a los texíos conectivos mieloide texíu hematopoyético y adiposu (grasa) el migollu óseu. El güesu tamién cunta con vasos y nervios que, respectivamente irrigan y inervan la so estructura.
 
Los güesos tienen formes bien variaes y cumplen delles funciones. Con una estructura interna complexa pero bien funcional que determina la so morfoloxía, los güesos son llixeros anque bien resistentes y duros. El conxuntu total y entamao de les pieces ósees (güesos) conforma la cadarma o sistema esqueléticu. Cada pieza cumple una función en particular y de conxuntu en relación coles pieces próximes a les que ta articulada.
Llinia 40:
*Anfiartrosis. Tamién llamaes articulaciones semimóviles. Presenten un texíu fibrocartilaginoso qu'una fuertemente los dos estremos óseos vos, pero dexando ciertu grau de movilidá. Esti tipu d'articulación ye la que s'establez ente los cuerpos vertebrales de la columna.
 
*[[Diartrosis]]. Tamién llamaes articulaciones móviles. Dexen amplios movimientos ente los dos estremos óseos vos gracies a la esistencia d'un cuévanu articular que facilita la movilidá. Pueden estremase de la mesma en dellos tipos. La [[articulación del costazu]] ye un exemplu de diartrosis.
 
== Músculo ==
Músculo ye cada unu de los órganos contráctiles del cuerpu humanu y d'otros animales, formaos por [[texíu muscular]]. Los músculos rellaciónense íntimamente bien cola cadarma, formen parte de la estructura de diversos órganos y aparatos. La unidá funcional y estructural del músculu ye la fibra muscular.
 
El músculu ye un texíu formáu por célules fusiformes constituyíes pol [[sarcolema]] que ye la membrana celular y el [[sarcoplasma]] que contienen los [[orgánulo]]s, el [[núcleunucleu celular]], mioglobina y un complexu treme proteicu de fibres llamaes actina y miosina que la so principal propiedá, llamada contractilidad, ye la d'encurtiar el so llargor cuando son sometíes a un estímulu químicu o eléctricu. Estes [[proteína]]s tienen forma helicoidal o de [[hélice (xeometría)|hélice]], y cuando son activaes xúnense y rotan de forma que producen un acurtiamientu de la fibra. Mientres un solu movimientu esisten dellos procesos d'unión y desunión del conxuntu actina-miosina.
 
== Movimientos corporales ==