Diferencies ente revisiones de «Atmósfera»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Coloráu +Colorado)
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 115:
[[Archivu:790106-0203 Voyager 58M to 31M reduced.gif|thumb|Atmósfera de Xúpiter vista pola [[Voyager I]] al averase al planeta.]]
 
L'atmósfera de [[Xúpiter (planeta)|Xúpiter]] estender hasta grandes fondures, onde la enorme presión estrúi'l [[hidróxenu molecular]] hasta que se tresforma nun [[líquidu]] de calter metálicu a fondures d'unos 10 000 km. Más embaxo abarrúntase la esistencia d'un núcleunucleu predresu formáu principalmente por materiales más trupos.
 
Na parte alta de l'atmósfera repara una circulación atmosférica formada per bandes paraleles al ecuador, na que puede atopase la [[Gran Llurdiu Colorado]], que ye una nube con más de 300 años d'antigüedá.
Llinia 138:
[[Titán (satélite)|Titán]] ye l'únicu satélite conocíu con una atmósfera trupa. L'[[atmósfera de Titán]] ye más trupa que la de la Tierra, con una presión en superficie d'una vegada y media la del nuesu planeta y con una capa nubosa opaca formada por aerosoles de [[hidrocarburu|hidrocarburos]] que despinta les traces de la superficie de Titán y dan-y un color anaranxáu. Al igual qu'en Venus, l'atmósfera de Titán xira muncho más rápido que la so superficie.
 
L'atmósfera ta compuesta nun 94 % de nitróxenu y ye la única atmósfera rica nesti elementu nel sistema solar amás d'el nuesu propiu planeta, con traces de dellos [[hidrocarburu|hidrocarburos]] que constitúin el restu (incluyendo [[metanu]], [[etanu]] y otros compuestos orgánicos).
 
La [[presión parcial]] del metanu ye del orde de 100 hPa y esti gas cumple'l papel de l'agua na Tierra, formando nubes na so atmósfera. Estes nubes causen nubes de metanu líquidu en Titán que descarguen precipitaciones importantes de metanu que lleguen a la superficie produciendo, en total, unos 50 L/m² de precipitación añal.
Llinia 190:
 
Nun ye lo mesmo la variación de la presión col altor nun líquidu como'l [[océanu]] que nun gas como l''''atmósfera''' y la razón finca en qu'un líquidu nun ye compresible y por tantu'l so densidá permanez constante. Asina que nel océanu rixe la fórmula:
:<math>P=\rho \cdot g \cdot h </math>
 
polo que si la fondura h faise doble la presión tamién.
Llinia 213:
Pa una presión de 0&nbsp;°C y P atmósferes:
 
:<math>\rho=1,293 \cdot P \frac {g}{llitru} </math>
* Si la presión caltién constante [[llei de Charles]]: "la densidá ye inversamente proporcional a la temperatura"
 
Esto ye:
:<math>\rho=\rho_0 \cdot T_0 \frac {1}{T} </math>
 
yá que:
Llinia 289:
 
que por integración se convierte en:
:<math>\int_{P_0}^{P} \frac {dP}{P}=\frac {-M \cdot g}{R \cdot T} \int_{h_0}^{h} dh \, </math>
esto ye: