Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 80:
 
=== Materiales de los discos 78 RPM ===
Los primeros discos (1889-1894) yeren fechos de diversos materiales como [[goma]] dura o ebonita. Depués introducióse un compuestu de [[goma laca]] que se volvió l'estándar. Les fórmules esactes del compuestu variaben según el fabricante y el pasu del tiempu pero típicamente componíense d'un terciu goma laca y dos tercios de rellenu mineral, que yera [[roca caliar]] o roca de [[Cayuela (roca)|cayuela]], con un amiestu de fibres d'algodón p'añedir flexibilidá, carbón negro pa'l color (tendía a ser un color abuxáu o café que la mayoría de les compañíes atopaba poco curiosu) y un pocu de llubrificante pa facilitar el despegue del molde. Dellos fabricantes, n'espacial Columbia Records, usaben una construcción laminada con un discu núcleunucleu d'un material más aspro. La producción de los discos de goma laca siguió mientres tola vida del formatu 78 RPM (esto ye, a fines de la década de 1950 en países avanzaos y 1960 nos demás) pero introducieron fórmules menos abrasivas que teníen niveles de ruiu tan baxu como los discos de vinilu.
 
Los discos flexibles o “irrompibles” yeren fechos de materiales inusuales introducíos por dellos fabricantes en diverses dómines de la era del formatu 78 RPM. Nel Reinu Xuníu, Nicole Records producía discos fechos de [[celuloide]] o una sustanza similar qu'anubríen un discu núcleunucleu de cartón. Fueron producíos por unos cuantos años a partir de 1904 pero emitíen niveles de ruiu descomanadamente altu. Nos Estaos Xuníos, [[Columbia Records]] introdució grabaciones con tonu aterciopeláu estilu Marconi” en 1907 pero la so superioridá y llonxevidá dependíen del usu d'aguyes con un recubrimientu especial d'oru marca Marconi polo que nun tuvieron ésitu. Los discos fechos de plásticu delgáu como'l Phonycord alemán, el Filmófono británicu y los Goodson Records apaecieron en 1930 pero nun duraron enforma. Los contemporarios Cellodiscos Pathé franceses, fechos d'una fina capa de plásticu negro tuvieron una vida curtia. Nos Estaos Xuníos, los discos de Hit of the Week yeren fechos d'un plásticu patentáu tresparente llamáu Durium que cubría una base de papel café duru, fueron introducíos a entamos de 1930. Llanzábase una versión nueva semanalmente y vendíense en puestos de revistes. A pesar de que los precios d'estos yeren baxos y de que tuvieron ésitu comercial al entamu, la [[Gran Depresión|gran depresión]] consumir y terminaron la so producción en 1932. Los discos de Durium siguieron siendo fechos nel Reinu Xuníu y n'Italia hasta 1950 y sobrevivieron hasta la era de los LP como marca de discos de '''vinilu''' ordinarios. Dempués de tantos intentos d'innovación, los compuestos de goma laca fueron usaos pola mayoría de los discos comerciales del formatu 78 RPM mientres la vida d'esti mesmu.
 
En 1931, RCA Victor introdució'l so compuestu con base vinílica llamada Vitrolac como un material pa dellos formatos inusuales y discos d'oxetivos especiales. Pa fines de la década de 1930, les propiedaes de llixereza, indestructibilidad relativa y baxos niveles de ruiu fixéronlo el material d'elección pa les grabaciones de programes de radiu y otres aplicaciones crítiques. Cuando llegó al formatu ordinariu de 78 RPM, l'altu preciu del material crudo xuntu cola so vulnerabilidá a les pastillas pesaes y producíes toscamente que s'usaben comúnmente fixeron la so sustitución de la goma laca daqué impráctico pal momentu. Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], les fuerces armaes de los Estaos Xuníos producieron miles de discos de 12 pulgaes de 78 RPM fechos de vinilu pal usu de les tropes nel estranxeru. Dempués de la guerra volvióse más prácticu l'usu del vinilu yá que el reproductores de discos que cuntaben con pastillas relativamente llixeres de cristal y les aguyes de precisión feches de [[zafil]] o d'una aleación exótico de [[Osmiu]] abondaron. A finales de 1945, RCA Victor empezó a ufiertar discos de vinilu coloráu tresparente del formatu 78 RPM a un preciu de luxu. Darréu, [[Decca Records]] introdució vinilos “Deccalite” de 78 RPM ente qu'otres compañíes crearon compuestos de vinilu como Metrolite, Merco Plastic y Sav-o-flex pero estos fueron usaos, principalmente, pa faer discos indestruyibles infantiles y discos delgaos pa usu n'emisores de radio.<ref>Wright, Morgan. ''The Amazing Phonograph'', 2002 Güei Güei Publishers, Saratoga Springs, NY p. 65.</ref>