Diferencies ente revisiones de «Fibra óptica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 61:
* ''M.C.V.D (Modified Chemical Vapor Deposition)''
 
Foi desenvueltu originalmente por Corning Glass y modificáu polos Llaboratorios Bell pal so usu industrial. Utiliza un tubu de cuarzu puru d'onde se parte y ye depositada nel so interior l'amiestu de dióxidu de siliciu y aditivos de dopado en forma de capes concéntriques. De siguío nel procesu industrial instálase'l tubu nun tornu xiratoriu. El tubu ye calecíu hasta algamar una temperatura entendida ente 1400 °C y 1600 °C por aciu un quemador d'hidróxenu y osíxenu. Al xirar el tornu, el quemador empieza a movese a lo llargo del tubu. Per un estremu del tubu introducen los aditivos de dopado, parte fundamental del procesu, yá que de la proporción d'estos aditivos va depender el perfil final del índiz de refraición del núcleunucleu. La deposición de les socesives capes llograr de les socesives pasaes del quemador, mientres el tornu xira; quedando d'esta forma sintetizáu'l núcleunucleu de la fibra óptica. La operación que resta ye'l colapsu, llógrase igualmente col continuu desplazamientu del quemador, solo qu'agora a una temperatura entendida ente 1700 °C y 1800 °C. Precisamente ye ésta temperatura la que garantiza l'allandiadura del cuarzu, convirtiéndose asina'l tubu nel cilindru macizu que constitúi la preforma. Les dimensiones de la preforma suelen ser d'un metro de llargor útil y de un centímetru de diámetru esterior.
 
* ''V.A.D (Vapor Axial Deposition)''
 
El so funcionamientu basar na técnica desenvuelta pola Nippon Telephone and Telegraph (N.T.T), bien utilizáu en [[Xapón]] por compañíes dedicaes a la fabricación de fibres óptiques. La materia primo qu'utiliza ye la mesma que'l métodu M.C.V.D, la so diferencia con ésti anicia, que nesti postreru solamente depositábase'l núcleunucleu, ente que nesti amás del núcleunucleu de la FO deposítase'l revestimiento. Por esta razón tien de curiase que na zona de deposición axial o núcleunucleu, deposítese más dióxidu de xermaniu que na periferia, lo que se llogren al traviés de la introducción de los parámetros de diseñu nel software que sirve de sofitu nel procesu de fabricación.
A partir d'un cilindru de vidriu auxiliar que sirve de soporte pa la preforma, empecípiase'l procesu de creación d'ésta, depositándose ordenadamente los materiales, a partir del estremu del cilindru quedando asina conformada la llamada "preforma porosa". Conforme la so tasa de crecedera va esprendiéndose del cilindru auxiliar de vidriu. El siguiente pasu consiste nel colapsáu, onde se somete la preforma porosa a una temperatura entendida ente los 1.500 °C y 1.700 °C, llográndose asina'l reblandecimiento del cuarzu. Quedando convertida la preforma porosa bueca nel so interior nel cilindru macizo y tresparente, por aciu el cual suelse describir la preforma.
 
Llinia 72:
* ''O.V.D (Outside Vapor Deposition)''
 
Desenvueltu por ''Corning Glass Work''. Parte d'una baniella de substrato cerámica y un quemador. Na llapada del quemador son introducíos los cloruros vaporosos y ésta caldia la baniella. De siguío realízase'l procesu denomináu síntesis de la preforma, que consiste nel ensugáu de la mesma por aciu cloru gaseosu y el correspondiente colapsáu de forma análoga a los realizaos col métodu V.A.D, quedando asina sintetizaos el núcleunucleu y revestimiento de la preforma.
 
Ente les Ventayes, ye de citar que les tases de deposición que s'algamar son del orde de <math>4.3g/min</math>, lo que representa una tasa de fabricación de FO de <math>5km/h</math>, siendo esaniciaes les perdes iniciales nel pasu d'espurríu de la preforma.
Llinia 137:
== Característiques ==
 
[[Archivu:Optical fiber.svg|thumb|NúcleuNucleu y revestimiento de la fibra óptica.]]
La fibra óptica ye una guía d'ondes dieléctrica qu'opera a frecuencies óptiques.
 
Cada filamentu consta d'un núcleunucleu central de plásticu o cristal (óxidu de siliciu y xermaniu) con un altu [[índiz de refraición]], arrodiáu d'una capa d'un material similar con un índiz de refraición llixeramente menor (plásticu). Cuando la [[lluz]] llega a una superficie que parte con un índiz de refraición menor, reflexar en gran parte, cuanto mayor sía la diferencia d'índices y mayor l'ángulu d'incidencia, fálase entós de reflexón interna total.
 
Nel interior d'una fibra óptica, la lluz va reflexándose contra les parés n'ángulos bien abiertos, de tala forma que práuticamente avanza pel so centru. D'esta miente, pueden emponese les señales lluminoses ensin perdes por llargues distancies.
Llinia 148:
Los principios básicos del so funcionamientu xustifíquense aplicando les lleis de la óptica xeométrica, principalmente, la llei de la refraición (principiu de reflexón interna total) y la [[llei de Snell]].
 
El so funcionamientu basar en tresmitir pol núcleunucleu de la fibra un fexe de lluz, tal qu'esti nun traviese'l revestimiento, sinón que se reflexe y sígase arrobinando. Esto consíguese si l'índiz de refraición del núcleunucleu ye mayor al índiz de refraición del revestimiento, y tamién si l'ángulu d'incidencia ye cimera al ángulu llende.
 
=== Ventayes ===
Llinia 191:
Una fibra multimodo ye aquella na que los fexes de lluz pueden circular por más d'una manera o camín. Esto supon que nun lleguen toos al empar. Una fibra multimodo puede tener más de mil modos d'espardimientu de lluz. Les fibres multimodo úsense comúnmente n'aplicaciones de curtia distancia, menores a 2{{esd}}km, ye simple de diseñar y económicu.
 
El núcleunucleu d'una fibra multimodo tien un índiz de refraición cimera, pero del mesmu orde de magnitú, qu'el revestimiento. Debíu al gran tamañu del núcleunucleu d'una fibra multimodo, ye más bono de conectar y tien una mayor tolerancia a componentes de menor precisión.
 
Dependiendo'l tipu d'índiz de refraición del núcleunucleu, tenemos dos tipos de fibra multimodo:
* Índiz gradiáu: nesti tipu de fibra, el núcleunucleu tien un índiz de refraición constante en tola sección cilíndrica, tien alta dispersión modal.
* Índiz gradual: mientres nesti tipu, l'índiz de refraición nun ye constante, tien menor dispersión modal y el núcleunucleu constituyir de distintos materiales.
 
Amás, según el sistema ISO 11801 pa clasificación de fibres multimodo según el so anchu de banda inclúyese'l +pichar (multimodo sobre láser) a los yá esistentes OM1 y OM2 (multimodo sobre LED).
Llinia 206:
=== Fibra monomodo ===
 
Una fibra monomodo ye una fibra óptica na que namái s'arrobina una manera de lluz. Llógrase amenorgando'l diámetru del núcleunucleu de la fibra hasta un tamañu (8,3 a 10 micrones) que namái dexa una manera d'espardimientu. La so tresmisión ye paralela a la exa de la fibra. A diferencia de les fibres multimodo, les fibres monomodo dexen algamar grandes distancies (hasta 400{{esd}}km máximu, por aciu un láser d'alta intensidá) y tresmitir elevaes tases d'información (10{{esd}}Gbit/s).{{cr}}
 
== Tipos según el so diseñu ==
Llinia 216:
Ye un cable emplegáu tantu pa esteriores como pa interiores que consta de dellos tubos de fibra arrodiando un miembru central de refuerzu y provistu d'una cubierta protectora. Cada tubu de fibra, de dos a tres milímetros de diámetru lleva delles fibres óptiques que fuelguen holgadamente nél. Los tubos pueden ser buecos o tar llenos d'un xel hidrófugo qu'actúa como protector antihumedad torgando que l'agua ente na fibra. El tubu folgosu aislla la fibra de les fuerces mecániques esteriores que s'exerzan sobre'l cable.
 
El so núcleunucleu complementar con un elementu que-y brinda resistencia a la tracción que bien pue ser de baniella flexible metálica o dieléctrica como elementu central o de hilaturas de Aramida o fibra de vidriu asitiaes periféricamente.
 
=== Cable d'estructura afecha ===
Llinia 238:
Los estremos de la fibra precisen un acabáu específicu en función de la so forma de conexón. Los acabaos más habituales son:
* Planu: Les fibres terminar de forma plana perpendicular a la so exa.
* PC (Phisical Contact): Les fibres son terminaes de forma convexa, poniendo en contactu los núcleosnucleos de dambes fibres.
* SPC (Super PC): Similar al PC pero con un acabáu más finu. Tien menos perdes de torna.
* UPC (Ultra PC): Similar al anterior pero entá meyor.
Llinia 326:
=== Elementos estructurales ===
 
Los elementos estructurales nun son cable y tienen como misión apurrir el núcleunucleu alredor del cual sofítense les fibres, yá sían trenzadas alredor d'él o esvalixándose de forma paralela a él en ranuras practicaes sobre l'elementu con esi envís.
 
=== Elementos de refuerzu ===
Llinia 334:
=== Funda ===
 
A lo último, tou cable tien una funda, xeneralmente de plásticu que'l so oxetivu ye protexer el núcleunucleu que contién el mediu de tresmisión frente a fenómenos esternos a ésti como son la temperatura, el mugor, el fueu, los golpes esternos, etc. Dependiendo de para qué sía destinada la fibra, la composición de la funda va variar. Por casu, si va ser instalada en canalizaciones de planta esterior, debíu al pesu y a la tracción va bastar con un revestimiento de polietilenos extruidos. Si'l cable va ser aéreu, onde namái importa la tracción nel momentu de la instalación va esmolecenos más que la funda ufierte resistencia a les xelaes y al vientu. Si va ser soterráu, vamos querer una funda que, anque sía más pesada, soporte golpes y achaplamientos esternos. Nel casu de les fibres submarines la funda va ser una complexa superposición de delles capes con diverses funciones aislantes.
 
=== Perda nos cables de fibra óptica ===