Diferencies ente revisiones de «Güesu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 131:
Cuando los osteoblastos entren nun estáu d'inactividá llámase-yos célules de recubrimientu óseu y pueden revertilo pa secretar citocinas o matriz ósea.
* '''[[Osteocito]]s'''. Atopar nel güesu dafechu formáu yá que moren en llagunes nel interior de la matriz ósea mineralizada. La so forma afacer al de la llaguna y emiten allongamientos digitiformes llargues que s'estienden polos canalículos de la matriz ósea y esto poner en contactu con otros osteocitos. Neses zones de contactu les membranes formen un nexu que dexa l'intercambiu de [[ion]]es, [[molécula|molécules]] pequenes y [[hormona|hormones]]. Son similares a los osteoblastos, pero menos activos y polo tanto'l so [[retículo endoplasmático]] y [[aparatu de Golgi]] esta menos desenvueltu. La so función ye siguir sintetizando los componentes necesarios pal caltenimientu de la matriz que los arrodia. Tán llargamente rellacionaos cola mecanotransducción, procesu nel que reaccionen a la tensión exercida lliberando cAMP ([[Adenosín monofosfato cíclicu|monofosfato de adenosina cíclicu]]), osteocalcina y [[factor de crecedera insulínico|somatomedinas]] lo qu'induz a la adición de osteoblastos pa la remodelación del güesu. Alderícase si pueden tresformase en osteoblastos activos.
* '''[[Osteoclasto]]s'''. Tienen como función la resorción ósea. Pol so orixe hematopoyético, son entendíos como "macrófagos del güesu". Hasta apocayá, creíase que surdíen de la fusión de dellos monocitos, pero, d'alcuerdu a les nueves investigaciones afayóse que tienen el so orixe nel sistema de [[fagocitu|fagocitos]] mononucleares y surden de la diferenciación (mediada por [[citocina|citocines]] provenientes del osteoblasto) de macrófagos. Allugaos nes llagunes de Howship pueden aportar a célules xigantes (hasta 150 micrómetros de diámetru), con dellos núcleosnucleos. Atópense polarizados colos núcleosnucleos cerca de la so superficie llisa ente que la superficie axacente al güesu presenta allongamientos bien apertaos como una fueya delimitadas por fondes plegues (llámase-y ''cantu en cepiyu'' o ''cantu plegáu''). Abondosos [[mitocondria|mitocondries]] nel cantu plegáu, tamién nesta rexón hai [[lisosoma|lisosomes]] y [[vacuola|vacuoles]]. Alredor del cantu plegáu la membrana xunir al güesu por filamentu de [[actina]] (zona de selláu onde'l osteoclasto lleva a cabu la so función de reabsorción). Nesti sitiu de selláu'l osteoclasto bombia [[hidrón|protones]] que baxa'l pH (aceda'l mediu), pa eslleir el material óseo. L'interior acedu del compartimiento favorez la lliberación de [[hidrolasa|hidrolases]] acedes lisosomales y [[peptidasa|proteasas]], como [[gelatinasa]] y [[colagenasa]] (pol aparatu de Golgi, retículo endoplasmático y visícules del cantu), qu'esanicien los sales de [[calciu]] y degraden el [[coláxenu]] y componentes orgánicos de la matriz ósea.
 
=== Formación del texíu óseo ===