Diferencies ente revisiones de «Presión sanguínea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo sufixu: -"logía" +"loxía"
Llinia 46:
Estos distintos mecanismos nun son necesariamente independientes unos d'otros, como se demuestra pola relación ente'l RAYAS y la lliberación de aldosterona. Anguaño, el sistema RAYAS ye la diana farmacolóxica de los [[Inhibidor de la enzima convertidora de angiotensina|Inhibidores de la enzima convertidora de angiotensina]] y los [[Antagonista d'el receptores de angiotensina II|antagonistes d'el receptores de angiotensina II]]. El sistema de la aldosterona ye afeutáu directamente pola [[espironolactona]], un fármacu antagonista de la aldosterona. La retención de fluyíu pue ser tratada con [[diuréticu|diuréticos]]; l'efeutu [[antihipertensivo]] de los diuréticos ye por cuenta del so efeutu sobre'l volume sanguíneo. Xeneralmente, el reflexu barorreceptor nun ye un oxetivu farmacolóxicu na [[hipertensión]], porque si blóquiase los individuos pueden sufrir de [[hipotensión ortostática]] y [[Síncope|desfallecimiento]].
 
== FisiopatologíaFisiopatoloxía ==
 
=== Alta presión arterial ===
Llinia 115:
La presión sanguínea arterial (BP) ye más precisamente midida invasivamente al traviés d'una [[llinia arterial]]. La midida invasiva de la presión arterial con [[cánula|cánules]] intravasculares implica la midida directa de la presión arterial asitiando una aguya de cánula nuna arteria (usualmente les arteries [[arteria radial|radial]], [[arteria femoral|femoral]], [[arteria dorsal del pie dorsal del pie]] o [[arteria braquial|braquial]]). Esto ye fechu nun hospital xeneralmente por un anestesiólogo o un ciruxanu.
 
La cánula tien de conectase con un sistema llenu de fluyíu maneru, que ta conectáu con un transductor de presión electrónicu. La ventaya d'esti sistema ye que la presión ta costantemente supervisada llatíu per llatíu, y puede ser esibida una forma d'onda (un gráficu de presión versus tiempu). Esta técnica invasiva ye regularmente emplegada na medicina humana y veterinaria de [[Medicina intensiva|curiaos intensivos]], [[anestesiologíaanestesioloxía]], y pa propósitos d'investigación.
 
La canulación pal monitoreo invasivo de la presión vascular ta frecuentemente acomuñada a entueyos como [[trombosis]], [[infección|infecciones]], y [[hemorraxa]]. Los pacientes con monitoreo arterial invasivo riquen una supervisión bien cercana, pos hai un peligru d'hemorraxa severa si la llinia llega a desconectase. Ye xeneralmente acutada pa los pacientes onde son antemanaes variaciones rápides na presión arterial.