Diferencies ente revisiones de «Italia fascista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 29:
 
=== Los veteranos de guerra y los ''fascios'' ===
Nesti contestu, el 21 de marzu de 1919 un ex[[socialista]] que sirviera nel frente de guerra llamáu [[Benito Mussolini]], fundó en [[Milán]] el primera [[Fasci italiani di combattimento|fascio de combate]] (en [[Idioma italianu|italianu]]: ''Fascio di combattimento''), adoptando pal so movimientu políticu símbolos qu'hasta entós estremaren a los ''arditi'', como les [[camises negres]] y la [[calavera]]. Los [[Fasci italiani di combattimento|fascios de combate]] seríen asina'l núcleunucleu del futuru [[Partíu Nacional Fascista]]. El mesmu día de la so fundación foi aprobáu'l so plan políticu, el ''Programa de San Sepólcro'', llamáu asina pola plaza de [[Milán]] onde se fundaron los ''fascios''.
 
El nuevu movimientu espresó la voluntá de «tresformar, con métodos revolucionarios si ye necesariu, la vida italiana», autodefiniéndose «partíu del orde» y consiguiendo d'esta miente ganase l'enfotu de les capes de población más adineraes y [[conservadorismu|conservadores]], contraries a cualquier baturiciu y reivindicación [[sindicatu|sindical]] o de la [[clase obrera]], na esperanza de que la fuerza de choque de los "fascios de combate" opunxérase favorablemente a les revueltes promovidas por [[socialista|socialistes]] y [[Partíu Popular Italianu (1919)|católicos populares]]. El ''Programa de San Sepolcro'' foi espublizáu en xunu de 1919 por aciu el periódicu de los ''fascios'', l'antiguu periódicu prosocialista fundáu por Mussolini en 1915 y llamáu ''[[Il Popolo d'Italia]]''.
Llinia 283:
En xineru de [[1941]] reinicióse la [[Campaña d'África Oriental (Segunda Guerra Mundial)|ofensiva británica n'África Oriental]], con ataques dende'l norte y sur. Los reclutes etíopes so mandu italianu empiecen a desertar en masa (anque los reclutes [[eritréu|eritréos]] y [[somalín]]es caltendríen llealtá a Italia casi hasta'l fin). El mandu británicu emplega tropes metropolitanes y [[India británica|indies]], de [[Francia Llibre|franceses llibres]] y reclutes queñanos y sudaneses, abastecíos pola [[Royal Navy]] con municiones y combustible. Los italianos empiecen un lentu reliegue de posiciones indefendibles: abandonen [[Mogadiscio]] y [[Kismayu]] en febreru, xuntu con toa Somalia y Somalilandia, en marzu retirar de les sos conquistes de Sudán y Kenia, y n'abril los sos defenses concentrar nel [[Macizu etíope]].
 
Magar la valentía de les tropes so mandu italianu, los británicos llogren avanzar y el [[5 d'abril]] de 1941 tomen [[Adís Abeba]], dos díes depués terminen d'ocupar tola mariña d'[[Eritrea]]. Les defenses italianes nos montes empiecen a flaquear ante la grave escasez de municiones y alimentos, polo cual el [[20 de mayu]] capitula en Amba Alagi el mesmu [[Amadeo II de Saboya-Aosta|duque Amadeo de Aosta]] con un numberosu contingente de soldaos italianos y nativos, al alvertise la inutilidá de la defensa. Con ello sume'l [[África Oriental Italiana]], anque dellos núcleosnucleos de resistencia siguiríen nel norte del [[Macizu etíope]] hasta la rindición final de los italianos en [[Gondar]] el [[27 de payares]] de [[1941]].
 
Al endurecer la resistencia de les fuerces griegues en Epiro, [[Adolf Hitler|Hitler]] viose entós obligáu a unviar ayuda militar a los italianos nel [[Reinu de Grecia]], pero la campaña balcánica de los italianos prosiguió hasta que la [[Wehrmacht]] xermana llanzó n'abril de [[1941]] la so campaña nos [[Balcanes]], [[Operación Marita|invadiendo exitosamente el Reinu de Yugoslavia y el Reinu de Grecia en tres semana]], dempués de lo que les tropes italianes (d'actuación bien marxinal nesta fase de la llucha) ocuparon amplios sectores de [[Dalmacia]], [[Eslovenia]] y [[Montenegru]]. El [[OKW]] alemán dispon, sicasí, que les fuerces griegues capitulen namái ante la [[Wehrmacht]] en tantu'l [[Regio Esercito]] nun fuera'l real executor del trunfu final de la Exa.