Diferencies ente revisiones de «Izurtza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 9:
 
=== Comunicaciones ===
Les comunicaciones tán centraes na carretera provincial BI-623 en cantu de la cual asítiase'l conceyu. Ye por ello que'l núcleunucleu urbanu ta desenvueltu d'una manera llineal. Esta carretera xunir con Durango que ye la capital de la contorna y de la que falten escasamente 1,5 km, onde enllaza cola carretera Nacional N-634 y l'autopista AP-8 que los comunica con [[Bilbao]] y [[San Sebastián]], según cola llinia de ferrocarril de vía estrecha de [[Euskotren]] San Sebastián–Bilbao.
 
=== Composición ===
[[Archivu:Izurtza Goienengoa.jpg|thumb|300px|Campa y caserío Goienengoa en Bitaño.]]
 
El conceyu de Izurtza ta compuestu pol núcleunucleu urbanu llineal al pie de la carretera (Elizalde), un polígonu industrial (Lejartza) y por dellos barrios rurales esvalixaos peles fasteres de los montes (Etxano, Ortuzar y Bitaño). Etxano, que tien un pequenu núcleunucleu estremáu, acueye práuticamente toa partir sur del conceyu, siendo asina'l barriu con más estensión de Izurtza. Estos barrios tán compuestos por agrupaciones de caseríos, ''baserris'' en [[euskera]], que la so actividá principal ye l'agricultura y la ganadería.
 
== Hidrografía y orografía ==
Llinia 53:
}}</ref>
 
L'escudu de Mañaria ye'l mesmu de los Etxaburu y representa la lleenda de la caza del xabalín per parte de Lope de Odino.<ref name=llibro>Duranguesado Curtia hestoria. Autor: Jon Irazabel. Edita:Geregiaga elkartea. ISBN 978-84-940017-3-42 Deposito llegal:SS-1886-2012</ref> les sos armes son; d'oru, torre de piedra ente dos árboles de sinople, sobre un monte, na cual tópase un cazador mancando con llanza d'oru a un xabalín de sable, perfilando d'oru, escorríu por dos perros de plata con remientos negru que-y acometen caúnu d'un llau.<ref name=dipu>Diputación Foral de Bizkaia, Heráldica municipal de Bizkaia, 1998, ISBN 8477522502.</ref>
 
== Monumentos ==