Diferencies ente revisiones de «Montes Rila»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Iguo testu: -"<sup>2</sup>" +"²", -"<sup>3</sup>" +"³"
Llinia 3:
'''Rila''' (en [[idioma búlgaru|búlgaru]]: Рила {{IPA|['rila]}}) son unos montes nel sudoeste de [[Bulgaria]], les más altos montes del país y de los [[Balcanes]]. El macizu ye amás el sestu más altu d'[[Europa]] (cada unu representáu namái pel picu más altu), detrás del [[Cáucasu]], los [[Alpes]], [[Sierra Nevada (España)|Sierra Nevada]], los [[Pirineos]] y el [[Monte Etna]].
 
El nome de ''Rila'' , aliégase que, ye d'orixe [[idioma traciu|traciu]] y significa "monte bien regada", por causa de la bayura en Rila de llagos glaciares (unos 200) y caloroses primaveres. Dalgunos de los más llargos y rápidos ríos de los Balcanes nacen en Rila, incluyendo los ríos [[Maritsa (ríu)|Maritsa]], [[Iskar (ríu)|Iskar]] y [[Mesta (ríu)|Mesta]].
 
El picu más altu ye'l [[Musala]] de 2925 msnm; ye'l picu más altu de los [[península balcánica|Balcanes]]. Emplazado a dos hores de la capital de Bulgaria, [[Sofía]]. Ye la principal zona d'esquí cercana a Sofía y hai dellos albergues de montes nes sos fasteres.
 
Tien más de 2.000 especies de plantes y una gran riqueza faunística.
Llinia 13:
 
== Llendes y clima ==
Rila tien 2.400 km<sup>2</sup>². el visu de la monte alza sobre los valles montascosos circundantes, col Borovets Saddle (1305 m) conectando la cresta principal de Musala coles crestes Shipochan y Shumnatica que conecten col Ihtiman [[Sredna Gora]] montes al traviés del pasu de la [[Puerta de Traxanu]]. El Yundola Saddle (1375 m) y el Avraam Saddle (1295 m) enllacen Rila colos [[Montes Ródope|Ródope]] al este, ente que la conexón con [[Pirin]] ye'l Predel Saddle (1140 m), l'únicu col [[Verila]] que ta nel Klisura Saddle (1025 m).
 
El clima ye típicamente alpín, con 2000 mm de precipitación en Musala añalmente, 80% de la cual ye [[nieve]]. La media de temperatura más baxo midida en Musala ye en febreru con –11,6 [[°C]] y la mínima absoluta de -31,2&nbsp;°C. la media de temperatura n'agostu is 5,4&nbsp;°C, el máximu ye de 18,7&nbsp;°C.
Llinia 22:
 
Los llagos Musala Lakes estender nesta parte de Rila, como'l Ledeno ezero ("Llagu Xeláu"), el llagu más altu de los Balcanes a 2.709 m. Otros llagos en Rila Esti son los Llagos Maritsa Lakes y los Llagos Ropalitsa. El renombráu resort del monte [[Borovets]] ta tamién alcontráu nesta parte del monte.
* '''Rila Central''' o la '''Cresta Skakavets''' ye la parte más pequena (1/10 de la área total), colos más famosos de los llagos galciares — los Llagos del Pexe, los Llagos Dzhendem, Llagu Iozola y los Llagos del Monesteriu Lakes. El más grande llagu glaciar de los Balcanes, [[Smradlivo ezero]] ("Llagu Apestosu") con una área de 21,2 km<sup>2</sup>², ta alcontráu en Rila Central, como los picos Kanarata, Cherna polyana, Malak Skakavets y Golyam Skakavets, Rilets. La cresta del ''Skakavtsi'' (los picos de Golyam Skakavets y Malak Skakavets, Pchelina y Sveti Duh) xube aisllada ente los ríos Levi y Beli [[Iskar]] . A otra bien conocida cresta nesta área ye la de Marinkovitsa y Vodniya chal, estendiéndose hasta la reserva forestal de Kobilino branishte.
* '''Rila Noroeste''' ocupa uel 25% de la área total de Rila. el picu más altu ye'l [[Malyovitsa]] de 2.730 m. Los [[Siete Lago Rila]] son un finxu importante nesta parte, con munchos picos remotu y pequenu llagos.
* '''Rila Suroeste''' o la '''Cresta Kapatnik''' ocupa'l 30% de Rila y ye la más antigua reserva de Bulgaria. Amás de esta pequena parte septenetrional, Rila Suroeste nun tien la mesma apariencia alpina que les otres partes.