Diferencies ente revisiones de «Nube»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
m Iguo testu: -"N.º" +"Nᵘ, -"<sup>u</sup>" +"ᵘ"
Llinia 6:
 
==Observación de les nubes==
Les nubes reparar a güeyu y clasifíquense según un sistema internacional creáu a empiezos del sieglu XIX por Luke Howard, químicu inglés que les estremó en cuatro grandes categoríes: 1/ cirros, que son penachos elevaos y en forma d'escobuca, compuestos por cristales de xelu; 2/ estratos, estenses capes nubosas que traen, con frecuencia, agua continuo; 3/ nimbos, nubes capaces de formar precipitaciones; 4/ cúmulos, nubes enchíes de base plana que crucien en cielu de branu. El nuesu sistema modernu de clasificación de nubes inclúi munches combinaciones y subdivisiones d'estos cuatro categoríes básiques.
Cuando un meteorólogu fala de precipitación, referir a agua, nieve o cualquier forma d'agua líquido o sólida que se bastia, o cai, del cielu. La forma más simple de pluviómetru ye un recipiente de llaos rectos con una escala, o riegla, pa midir la fondura de l'agua que cai nél. La mayoría d'estos aparatos conducir por un embudu a un tubu más estrechu, pa dexar midíes más precises de cantidaes pequeñes de precipitación. Tal como otros preseos meteorolóxicos, los pluviómetros pueden faese de cuenta que rexistren les sos midíes en forma continua.
 
Llinia 59:
Les nubes na familia C inclúin un genus categoria estratos y un genus categoria cumulos:
* Genus [[Stratus]] (St)
* Genus [[Stratocumulus]] (Sc)
 
==== Medies. Familia B ====
Llinia 133:
 
== Bibliografía ==
* ''International Cloud Atles/Atles Internacional de Nubes'' publicáu pola World Meteorological Organization, Xinebra, Suiza. Publicación nº 407nᵘ407
** ''Volume I - Manual d'observación de nubes y otros meteoros'' (1975,1993), ISBN 92-63-30407-6
** ''Volume II (plates)'' 1987, ISBN 92-63-12407-8.