Diferencies ente revisiones de «Puertu de Valparaíso»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"N.º" +"Nᵘ, -"<sup>u</sup>" +"ᵘ"
Llinia 67:
Ente [[1910]] y [[1930]] llevantóse gran parte de l'actual infraestructura del puertu, qu'incluyó xeres de rellenu que ganaron terrenes al mar. Yera bien necesariu, pos antes de la inauguración del [[Canal de Panamá]] ([[1914]]), la totalidá de los barcos pasaben poles sos mariñes depués de cruciar los océanos pol solmenáu [[Estrechu de Magallanes]]. Fueron los sos años de mayor apoxéu.
 
El [[7 de setiembre]] de 1910 aprobóse la Llei Nº 2Nᵘ2.390 qu'asignaba fondos pa la construcción de los puertos de Valparaíso y [[San Antonio (Chile)|San Antonio]], amás de disponer de l'acabante crear Comisión de Puertos.
 
En mayu de [[1912]] empecipiáronse los trabayos en Valparaíso, al cargu de la firma inglesa S. Pearson and Son Ltd, consagraos en dos contratos, desenvueltos ente 1912 y [[1923]] y ente 1923 y 1930. Los plazos programaos primeramente polos británicu non pudieron cumplise, por cuenta de la dificultá p'adquirir materiales n'Europa por causa de la [[I Guerra Mundial]]. Finalmente, les obres concluyeron satisfactoriamente en 1930.
Llinia 86:
En [[1985]], la zona central de Chile viose afeutáu por un [[Terremotu de Chile de 1985|terremotu]] que dexó parte de los terminales portuarios de la V Rexón en mala traza. El procesu d'arreglu del puertu de Valparaíso retrasó 9 años, empecipiándose en [[1990]] cola reconstrucción de les escampaes y el [[Muelle Barón]]. En 1995 empieza la postrera y más importante etapa de restauración, que contempló la recuperación y modernización de los sitios 1, 2 y 3, que remató en xineru de 1999.
 
En tantu, la crecedera del comerciu esterior chilenu y l'evolución teunolóxica del tresporte marítimu, plantegaron la necesidá d'invertir n'infraestructura y equipamientu. Por esto, el Gobiernu impulsó la Llei Nº 19Nᵘ19.542 de Modernización Portuaria, por aciu la cual los diez puertos estatales al cargu de Emporchi pasaron a constituyise n'empreses autónomes, encargaes d'incentivar la eficiencia ya inversión, al traviés de la concesión portuaria a privaos.
 
El 19 d'avientu de 1997 la citada llei ye publicada nel Diariu Oficial y el 31 de xineru de 1998 constitúyese Empresa Portuaria Valparaíso (EPV), que empúnxose a cumplir col desenvolvimientu de los oxetivos plantegaos na política de modernización.
 
A fines de [[1999]] se licita el Frente d'Atraque Nº 1Nᵘ1 del Puertu de Valparaíso (sitios del 1 al 5), siendo axudicáu al consorciu chilenu-xermanu formáu por Inversiones Cosmos Ltda., quien van empezar a operar dichu Terminal a partir del 1 de xineru de 2000, pasándose a llamar '''Terminal Pacíficu Sur Valparaíso Sociedá Anónima''', conocida popularmente como TPS Valparaíso.
 
Pela so parte, EPV sigue alministrando los sitios 6, 7 y 8, allugaos nel Terminal N°2Nᵘ o Espigón, y los sitios 9 y 10, convertíos nel añu 2002 nun curiosu espaciu públicu denomináu Paséu Muelle Barón.
 
Ente l'añu 2002 y 2007, EPV robló contratos de concesión con importantes empreses del sector priváu, pal desenvolvimientu d'obres y proyectos d'altu valor pal puertu y la ciudá, nel ámbitu de la industria de cruceros, el turismu y la loxística.