Diferencies ente revisiones de «Lluminaria fluorescente»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 23:
El cebador, partidor o arrancador ta formáu por una pequenu angüeña de cristal que contién gases a baxa presión ([[neón]], [[argón]] y gas de mercuriu) y en que'l so interior tópase un contactu formáu por una [[llámina bimetálica]] doblada en "O". En paralelu con esti contactu hai un [[Condensador (eléctricu)|condensador]] destináu al doble efeutu d'actuar d'amortiguador de chispa o apagachispas, y d'absorber la radiación de radiofrecuencies que pudieren interferir con receptores de radiu, TV o comunicaciones. La presencia d'esti condensador nun ye imprescindible pal funcionamientu del tubu fluorescente, pero ayuda abondo a aumentar la vida útil del contactu del par bimetálico cuando se-y somete a trabayar con altes corrientes y altes tensiones. Tanto'l cebador como la lluminaria encurtien la so vida útil cuanto más vegaes encender, por esta razón encamiéntase usar el llume fluorescente en réximes continuos y non como llume intermitente.
 
L'elementu qu'aprove [[reactancia]] inductiva llámase «balastu» o «balastru», anque en dellos países denominar incorrectamente «reactancia», qu'en realidá ye'l nome de la magnitú eléctrica qu'aprove, non del elementu<!-- TAMPOCO PAEZ QUE SE NADA CORRECTU LO DE BALASTU, QU'EN INGLÉS QUIER DICIR LLASTRE -->. Técnicamente ye un reactor que ta constituyíu por una [[Inductor|bobina]] d'alambre de cobre esmaltáu, endolcada sobre un núcleunucleu de chapes de fierro o de [[aceru eléctrico]]. El términu ''balastu'' nun tien de ser confundíu col so homónimu, el material usáu na construcción de víes de ferrocarril.
 
Al aplicar la [[Tensión eléctrico|tensión d'alimentación]], los [[gas]]es conteníos na angüeña del cebador se ionizan, colo qu'aumenta'l so [[temperatura]] lo suficiente por que la [[llámina bimetálica]] se deforme, faiga contactu cerrando'l circuitu, lo que va faer que los [[Filamentu (eletricidá)|filamentos]] de los estremos del tubu calézanse en caldia, y esto empieza la ionización de los gases na proximidá de los filamentos. Al cerrase'l contactu'l cebador apágase y los sos gases vuelven esfrecese, polo qu'un par de segundos dempués el contactu ábrese nuevamente. Esta apertura trai de resultes que'l campu magnético creáu na reactancia inductiva suma sópito, lo que trai de resultes, acordies con la [[Lleis de Faraday|llei d'inducción de Faraday]],<ref>Gribben, John; "The Scientists; A History of Science Told Through the Lives of Its Greatest Inventors"; [[Random House]]; 2004; pp 424–432; ISBN 978-0-8129-6788-3</ref> la xeneración d'un picu d'alta tensión ([[autoinducción]]) que termina de ionizar los gases. Fórmase afigura conductor dientro de too el tubu fluorescente y, poro, travesar una corriente d'electrones que interactúa colos átomos de Hg, Ar y Ne, escitándolos, los que van emitir lluz al desexcitarse, principalmente na rexón del ultravioleta (UV).
Llinia 58:
 
=== Con balastu electrónicu ===
Esiste anguaño otru tipu de balastu o reactor, el ''balastu electrónicu'', que consta d'un circuitu electrónicu y una pequena bobina con núcleunucleu de [[ferrita]]. Esti balastu, a diferencia del balastu inductivu, conectar al fluorescente ensin cebador y llogra arranques instantáneos de la llámpara y ensin ceguños apreciables, o n'otros modelos, arranques d'una manera más nidia. En realidá, nun se trata d'un reactor nel sentíu estrictu del términu, sinón d'un circuitu electrónicu con semiconductores que xenera:
* dos baxes tensiones pa encender los filamentos de los estremos.
* una alta tensión d'alta frecuencia (decenes de kHz) aplicada ente los estremos.