Diferencies ente revisiones de «Lugo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 15:
 
== Historia ==
Llugo fundóse como un campamentu romanu al mandu de Cayo Antistio Vetu, probablemente nel llugar d'un antiguu castru,16​17​ n'una campaña cola cuenta de anexionar al Imperiu romanu'l noroeste peninsular na dómina d'Augusto, alredor del añu 25 a. C. Asina, en nome del emperador, Paulo Fabio Máximu funda Lucus Augusti sobro esti campamentu militar, y a partir del añu 50 empecípiase la espansión de la ciudá, col asentamientu de población indíxena de los castros próximos. Darréu, la ciudá convertir nun importante núcleunucleu urbanu, representativu de la cultura y la manera de vida romanos, como s'aprecia nos restos atopaos de l'antigua ciudá, correspondientes a templos, piscines, termes, monedes o mosaicos.
 
Tradicionalmente consideróse que les dos víes perpendiculares que configuraben toles ciudaes romanes (el cardu y el decumano) siguíen la ruta de les actuales cais San Pedro y Rúa Nova, que se cruciaben na Praza do Riolo, formando'l foru. Sicasí, recién descubrimientos arqueolóxicos demuestren qu'esistía una amplia plaza pública qu'ocupaba dende la Rúa Doutor Capo (llamada de les Dulcerías) hasta la Rúa do Progreso, incluyendo gran parte de l'actual Praza de Santu Domingo, lo que llevó a replantegase la teoría enantes citada. Caltiénense ensame de pieces, xacimientos romanos y mosaicos qu'entá na actualidá siguen apaeciendo, especialmente cada vez que se realicen obres nel cascu antiguu de la ciudá.
Llinia 24:
Tres la llegada y tomar de la ciudá per parte de los suevos nel [[460]],​ tuvo llugar el [[Concilio de Llugo]], nel que s'alzó a la ilesia lucense a see metropolitana, pasando a depender d'ella los obispos de Astorga, Britonia, Iria Flavia, Orense y Tuy.17​21​ Na Hispania visigoda foi see episcopal de la Ilesia católica, sufragánea de la archidiócesis de Braga, qu'entendía l'antigua provincia romana de Gallaecia na diócesis de Hispania. El so protagonismu históricu empezó a aparrar cola fundación d'[[Uviéu]], el descubrimientu del supuestu sepulcru del Apóstol Santiago en Compostela y la restauración de Braga. Mientres esti períodu Llugo perdió gran parte de la so población, empezándose a recuperar nel [[sieglu X]].
 
Nel 714 lleguen a Llugo el musulmanes, y nel añu [[741]] [[Alfonsu I|Alfonso I]] ocupa, ensin resistencia, la ciudá, y l'obispu Odoario, atopando la ciudá nun estáu llamentable, ordena soterrar los restos romanos y reconstruyir la ciudá, conscientes dambos de la importancia que nestos años va adquirir dientro del Reinu, yá que yera la única Ilesia metropolitana [[reconquistada]] y l'única ciudá en tola Hispania cristiana mientres el [[sieglu VIII]] y la primer metá del IX.​ D'esta miente, la urbe romana convertir nun locus eclesiásticu, núcleunucleu del actual burgu.
 
Nel añu 842 un gran exércitu gallegu axuntar na ciudá para conquistar [[Uviéu]] y xubir al tronu a Ramiro I, el primer rei de la dinastía gallega. Alfonso VI otorgar al obispáu'l señoríu de la ciudá nel añu [[1088]]. En 1129 empezó la construcción de la catedral románica, diseñada pol maestru Raimundo de Monforte y dedicada a Santa María, llamada «Virxe de los Güeyos Grandes».