Diferencies ente revisiones de «Ortuella»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"llínea" +"llinia"
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 23:
|}</center>
 
Dalgunos de los barrios tienen de considerase históricos, como Urioste o Nocedal, porque son núcleosnucleos de población qu'esistíen muncho primero de la nacencia de Ortuella. Cadegal data de la dómina inicial de les esplotaciones mineres. La Orconera, El Saugal, Golifar son tamién barrios amestaos a l'actividá minera. Triano, como barriu, pertenez al vecín conceyu de [[Abanto y Ciérvana]], pero dalgunes de les sos cases allugar en Ortuella y esiste un campu de golf na so redoma.
 
El pueblu de Ortuella, mentáu como núcleunucleu de población per primer vegada a finales del sieglu XVIII, estrémase de la mesma en dellos barrios. Destaca La Ralera, que tamién data de la dómina inicial de les esplotaciones mineres y ta dixebráu peles víes del tren del restu del pueblu.
 
Otros barrios del núcleunucleu son Otxartaga (área yá denomada asina dende antaño) , Gorbea (primeramente Félix Basozabal) y los más recién Mendialde o Ganguren, que daten de la década de los setenta.
 
[[Archivu:Ortuellako errepide nagusia.jpg|miniaturadeimagen|default|La carretera xeneral N-634 traviesa'l centru de Ortuella]]
Llinia 233:
</center>
 
Según el INE, el conceyu de Ortuella tien los siguientes núcleosnucleos de población:
 
* '''[[Cadegal]]''': menos de 100 habitantes.
Llinia 289:
 
== Parques y zones d'esparcimientu ==
Ortuella cuenta con diversos parques. Ente ellos puédese destacar el Parque Otxartaga, que ta allugáu nel centru del núcleunucleu urbanu, onde antes de los años 80 allugábase'l campu de fútbol municipal. Cuenta con distintes zones (zona de xuegos infantiles, escenariu pa conciertos, xardinos, zones arbolaes, una zona con palmeres, según [[aterpe]] y un pequenu paséu na parte cimera). Al disponer d'una amplia superficie abierta, nél celebren tou tipu d'actos y festexos públicos.
 
Nel llende sureste del conceyu atopa'l Centru d'Interpretación Medioambiental de Peñes Negres que los sos oxetivos son ameyorar la comprensión de los cambeos producíos pola actividá minera na redolada, según sensibilizar y concenciar a toos na importancia del medioambiente y la so relación col home.