Diferencies ente revisiones de «Palaciu de Valdés Bazán»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 1:
{{Edificiu}}
 
El '''Palaciu de Valdés-Bazán''' ta allugáu en [[San Román (Candamu)|San Román]], nel conceyu [[Asturies|asturianu]] de [[Candamu]].
 
L'edificiu encadarmase en planta per aciu d'un [[rectángulu]] que se subordina a la [[topografía]] del llugar, con dos altures na zona más baxa y una na más alta. Nun pertien patiu interior y la cubierta resuelvese a trés agües, subordinada tamién a la topografía de la zona.
Llinia 7:
La fachada norte ha ser considerada como la principal, yá que nella tán asitiaos los emblemes que dan calter nobiliariu a la residencia y que son dos, seguramente fechos dambos na segunda metá del [[sieglu XVIII]], yá que nellos tán incluyíos los cuervos qu'añedió al escudo familiar Fernando Valdés-Quirós.
 
Esisten nesa fachada dos puertes nel nivel inferior, la que debió ser principal y otra que daría accesu a les cuadres, mientres que nel cimeru hai otra que da acceso a la vivienda de los guardeses, de manera que, como vemos, la organización d'esta fachada permite afitar la estremadura de dos núcleosnucleos habitacionales que se corresponden na fachada opuesta y que son la residencia nobiliaria y la de los sos emplegaos.
 
El núcleunucleu principal presenta una disposición de les ventanes de cierta regularidá resaltada pol balcón central, allugáu enriba de la puerta y que quier ser una réplica de los balcones d'homenaxe, anque resulto equí con muncha cenciellez. A los sos llaos disponense irregularmente los dos escudos mentaos. A plombu d'una de les cares de les ventanes del pisu principal alcuéntrase una fila de ventanes de dimensiones más pequeñes; esta disposición, asimétrica, acentúa entá más el calter de desorganización qu'ofrez tola casona nesta fachada.
 
El so paramentu ye dafechu llisu y ta organizáu colos medios constructivos habituales n'[[Asturies]]: sillarexu enfoscáu y guardavivos fechos con grandes sillares encuadraos a cuatro cares. Los únicos elementos decorativos, qu'en nengún casu rompen l'austeridá del conxuntu, son les pequeñes y cencielles moldures qu'enanten la piana de les ventanes.
 
El núcleunucleu más altu d'esta fachada, por poseer los güecos más próximos y pola esistencia d'una pequeña escalera, ofrez un pocu más de «gracia» anque siempre dientro de los más estrechos calces de la sobriedá más rigurosa.
 
La fachada este nun paez distinguise pa nada del restu de les edificaciones de calter popular de la redolada. La so distribución de güecos ye asimétrica como na fachada norte; nesta zona nun esiste elementu decorativu dalu.
Llinia 31:
Acordies colos datos históricos y a la vista del edificiu, puen establecese dos etapes fundamentales na so construcción.
 
* 1. Una fas primitiva na que se construyiría'l núcleunucleu básicu del inmueble, carauterizada pol emplegu de téuniques y materiales tradicionales y que debió comprender les fachaes norte (remodelada llueu) y este, y l'ochenta por cientu de la superficie habitada anguaño. Poles sos carauterístiques, nun ofrez más interés que'l restu de les edificaciones populares de la redolada. La so materialización, hipotéticamente, pue asitiase hacia'l [[sieglu XVII]], en base a les dimensiones de los güecos que nun paez que fueran modificaos.
 
* 2. La remodelación de Fernando Valdés nel [[sieglu XVIII]] comprendería una reparación de la fachada norte cola incursión de los escudos —probablemente nesi momentu enfoscaríense los paramentos vieyos—. Tamién fadríase la galería de la zona sur, ensin valtar nenguna muria, adosando esti elementu a la construcción primitiva, como paez remanecer de la xunta que se manifestó nel estremu de la fachada principal. Esta remodelación, mui en consonancia col espíritu austeru y severu, otorga al edificiu el sentíu singular que lu carauteriza.
 
[[Categoría:Bienes d'interés cultural d'Asturies]]
[[Categoría:Palacios d'Asturies]]
[[Categoría:Candamu]]