Diferencies ente revisiones de «Práutiques de resistencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
Llinia 21:
Una tema central en toa teoría de les práutiques de resistencia ye la [[educación]]. Asina, llógrase establecer un tercer venceyu cola desigualdá na lóxica de poder y privilexu. Cuando funcionen como esclusión, les categoríes d'igualdá y educación nel analís de los movimientos sociales, les práutiques de resistencia tienden al encha popular que n'última instancia apuerta n'inestabilidá política y falta de claridá nos oxetivos. Por eso, primero que superponer el control social a les práutiques de resistencia, ye importante entender la lóxica de les demandes de les poblaciones inscrites como suxetos sociales pa tener un clima consistente de participación, preparación y de seguridá sobre los planteamientos.
 
Popkewitz señala qu'esisten munches acepciones del conceutu de resistencia y apurre delles distinciones interesantes: «El conceutu de resistencia ye estructural y esquiza la diversidá de respuestes a un mundu de relaciones desiguales de poder. Cuando'l conceutu resistencia tien un núcleunucleu teóricu, define un mundu dualista de dominadores y apoderaos. En cuanto al conceutu empíricu, la resistencia esquiza de qué formes se caltien, confier y plantégase la oposición al poder. Otres vegaes, la resistencia ye una idea política referida a los llugares nos que puede intervenise pa movilizar grupos».
 
Giroux, al trabayar el conceutu de resistencia nel ámbitu de la práutica, enfatiza les relaciones desiguales de poder. Pa él les resistencies son aquelles conductes d'oposición frente a les estratexes esternes o obligaciones cotidianes, que nacen del interés emancipatorio y tienen por oxetivu desarticular formes de dominación esplícites o implícites del [[Sistema educativu|sistema escolar]] y social. Puede entendese el términu tamién como mecanismu de protección social, consciente o inconsciente, que puede superar la mayoría de les vegaes a les estratexes de dominación que se manifiesten al traviés del [[control social]].