Diferencies ente revisiones de «Jena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"<sup>2</sup>" +"²", -"<sup>3</sup>" +"³"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-enllanada +llanura)
Llinia 71:
 
Na guerra contra la [[Cuarta Coalición]], les tropes franceses muévense na seronda de [[1806]] del suroeste d'Alemaña a Berlín, capital de [[Prusia]]. El 14 d'ochobre de 1806 les fuerces principales sol mandu de [[Napoleón]] atopar coles tropes prusianu y saxón.
La nueche antes de la batalla gran parte de les tropes franceses esguilen dende Jena el monte serrapatosu ''Landgrafen'' cola [[artillería]] y ataquen por sorpresa. Na enllanadallanura alta nel noroeste de la ciudá lluchen 95.900 soldaos de [[Francia]] contra 53.000 soldaos de Prusia sol mandu del príncipe Friedrich Hohenhole y Ernst von Rüchel. Gracies a una meyor estratexa les fuerces de Napoleón destrúin la frente de les tropes de Hohenhole a mediu día y obliguen a los prusos a retirase. Nesi momentu la [[caballería]] de [[Joaquín Murat|Murat]] ataca la infantería de Prusia y produz una caótica fuxida. La [[Batalla de Jena]] habíase decidíu. Coles mesmes, 20 km al norte, na batalla de Auerstedt, 27.000 soldaos del mariscal [[Louis Nicolas Davout|Davout]] lluchen contra la otra parte de les fuerces prusianes, unos 50.000 soldaos. L'ausencia d'estratexa obliga, dempués d'un combate llargo y duro, a les tropes del rei [[Federico Guillermo III de Prusia]] a retirase. Los dos batalles cobren la vida de 35.000 homes (15.000 soldaos de Francia y 20.000 soldaos de Prusia y Saxonia).
La batalla doble de Jena y Auerstedt significa la derrota completa de Prusia y dos semana dempués, el 27 d'ochobre de 1806, Napoleón Bonaparte y les sos tropes entren triunfalmente en Berlín.