Diferencies ente revisiones de «Dag Hammarskjöld»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-ONU +ONX)
Llinia 1:
{{Premiu Nobel}}
{{persona}}
'''Dag Hjalmar Agne Carl Hammarskjöld''' {{nym}}, conocíu como '''Dag Hammarskjöld''' ({{Audiu|sv-Dag_Hammarskjöld.ogg|pronunciación}}), foi [[Secretaría Xeneral de Naciones Xuníes|Secretariu Xeneral]] de la [[Organización de les Naciones Xuníes]] ([[ONUONX]]) ente [[abril]] de [[1953]] y el 18 de setiembre de [[1961]], momentu en que finó nun [[Accidente|accidente]] mientres un viaxe pa mediar nel [[Conflictu|conflictu]] de [[Katanga]] nel [[Zaire]] o [[Congo Belga]].
 
Yera fíu de [[Hjalmar Hammarskjöld]], que fuera [[primer ministru]] del so país mientres la [[Primer Guerra Mundial]]. Con 31 años, pocu dempués de llograr el so [[doctoráu]] n'economía política, foi nomáu Subsecretariu Permanente del Ministeriu Suecu de Finances, y en 1945 Conseyeru nel Gabinete Suecu Ministerial n'Asuntos Económicos y Financieros. En dichu cargu entamó, ente otres coses, distintos proyeutos gubernamentales pa los problemes económicos que surdíen por cuenta de la [[Segunda Guerra Mundial]] y el periodu de postguerra. Cuatro años más tarde foi designáu Secretariu Xeneral na Oficina d'Asuntos Esteriores, y allá por 1951 xunir al Gabinete Suecu como Ministru ensin cartera. Llevaba los problemes económicos y de cooperación económica con países en víes de [[desenvolvimientu]].
Llinia 9:
Al mandu de les Naciones Xuníes siempres destacó como un [[pacifista]], doblando esfuerzos por evitar [[guerra|guerres]], cumpliendo con ello unu de los oxetivos de la [[Carta de les Naciones Xuníes]].
 
Siguiendo les midíes dictaes pol [[Conseyu de Seguridá]], les Fuerces de Paz de la ONUONX esplegar nel Congo a entamos de los años sesenta. El mesmu Hammarskjöld viaxó a esi país en 4 ocasiones (1960-1961), pa conocer ''in situ'' el trabayu de los ''[[Cascos azules]]''. El cuartu viaxe, el 12 de setiembre de 1961, foi'l postreru que realizó; l'avión que lu llevaba a la misión de trabayu de la ONUONX estrellóse, finando tolos pasaxeros.
 
Hammarskjöld morrió cuando namái restaba un añu y cuatro meses pa terminar el so segundu periodu como Secretariu Xeneral. Na so memoria llamar col so nome a la Biblioteca central de la ONUONX, ''[[Dag Hammarskjöld Library]]''.
 
Dag Hammarskjöld foi'l [[Premiu Nobel de la Paz]] póstumu en 1961.
Llinia 27:
* [http://www.sweden.se/templates/cs/Print_BasicFactsheet.aspx?id=4327 Biography Dag Hammarskjöld (en)]
* [http://nobelprize.org/peace/laureates/1961 Dag Hammarskjöld The Nobel Prize 1961 (en)]
* [http://www.un.org/Depts/dhl/dag/index.html Site ONUONX Dag Hammarskjöld (en)]
* [http://www.un.org/depts/dhl/index.html Dag Hammarskjöld Library (en)]
* [http://home.intekom.com/southafricanhistoryonline/pages/chronology/thisday/1961-09-18.htm 18 September 1961 UN Secretary-Xeneral Dag Hammarskjöld is killed (en)]