Diferencies ente revisiones de «Cuenca del Mediterraneu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Unión Europea +Xunión Europea)
m Iguo testu: -"Púlguelu" +"Le Monde"
Llinia 23:
Na Edá Media, los matemáticos musulmanes, coles sos tables astronómiques, contibuyeron decisivamente a conocer l'auténticu tamañu del Mediterraneu. Nel [[sieglu IX]] [[Muhammad ibn Musa al-Jwarizmi|Al-Jwarizmi]] amenorgó en diez grados de [[Llargor (cartografía)|llargor]] la distancia que según la xeografía [[Claudio Ptolomeo|ptolemaica]] había ente [[Córdoba (España)|Córdoba]] y [[Damascu]], y que yera de casi veinte grados cimeru a la real. Un sieglu más tarde, el [[Al-Ándalus|andalusí]] [[Maslama de Madrid]] corrixó entá más dicha distancia, hasta namái un grau de llargor de diferencia con al respective de la verdadera. D'esta forma, les representaciones [[Cartografía|cartográfiques]] posteriores del Mediterraneu averáronse muncho más a la realidá.
 
La hestoria de la cuenca del Mediterraneu nel sieglu XVI foi oxetu d'un estudiu de [[Fernand Braudel]],<ref>''La Méditerranée et púlguelule monde Méditerranéen a l'époque de Philippe II'' (El Mediterraneu y el Mundu Mediterraneu na dómina de Felipe II)</ref> modelu clásicu de les relaciones ente la redolada xeográfica y los distintos niveles del [[tiempu históricu]].
 
La estensión de la civilización occidental a [[América]] mientres la [[Edá Moderna]] y a tol mundu a partir de la [[Revolución Industrial]] y el [[Colonialismu]] significaron definitivamente'l cambéu de la exa d'ésta del Mediterraneu al [[Atlánticu]] (visible sobremanera cola [[crisis]]). Paez probable que'l procesu repitir col desplazamientu al [[Pacíficu]] a partir del procesu de [[globalización]] de finales del sieglu XX, actuando de nuevos centros (en sustitución d'Europa) los yá desenvueltos [[Xapón]] y la [[costa oeste de los Estaos Xuníos]], y sobremanera [[China]] y los [[nuevos países industrializaos]] ([[País apocayá industrializáu|NIC]]).