Diferencies ente revisiones de «Anopheles»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- isles + islles )
m Iguo testu: -"contien" +"contién"
Llinia 8:
 
=== Bárabos ===
Los bárabos de mosquitu tienen una cabeza desenvuelta y prominente de la que nacen una especie de bigotes qu'utilicen p'alimentase; y, el [[tórax]] y l'abdome (ensin pates). A diferencia de munchos otros mosquitos, los bárabos de ''Anopheles'' nun disponen d'un sifón respiratoriu, y ye por ello polo que precisen tener el cuerpu paralelu a la superficie de l'agua. Los bárabos alienden al traviés d'espiráculos asitiaos nel octavu segmentu abdominal. Cuidao que precisen alendar con avezamientu, dacuando xuben a la superficie. Por cuenta de esta falta de sifón respiratoriu basta con amestar a l'agua una película fina d'aceite non miscible pa esterminar una población larvar del insectu nesa fase de la so vida.
Los bárabos aliméntense d'algues, [[Bacteria|bacteries]] y otros microorganismos de la superficie. Solo dacuando baxen al fondu. Pa merguyase empleguen movimientos de sópitu o espasmódicos, o bien utilicen los sos bigotes bucales como propulsores.
 
Llinia 19:
Como tolos mosquitos, los adultos tienen el cuerpu estremáu en cabeza, tórax y abdome.
 
* La cabeza especializóse obviamente pa l'alimentación, y tamién pa la captación de señales. Na cabeza destaca un par d'antenes llargues y bien segmentaes. Gracies a les antenes, el mosquitu puede detectar el golor de les zones de cría o'l golor d'un llugar nel que depositar los güevos. Amás de les antenes, estrémense los güeyos, la probóscide llarga y sobresaliente utilizada p'alimentase, y dos palpos sensoriales tan llargos como la probóscide. Los güeyos del insectu pueden amás "ver" na rexón del infrarroxu cercanu detectando pol calor a les víctimes más que pola vista mesma.
 
* El tórax ta especializáu para movese, yá que a él amiéstense los trés pares de pates y el par de ales.
 
* L'abdome contiencontién los órganos especializaos para la dixestión y para el desenvolvimientu de los güevos nel casu de les femes. En alimentándose, l'abdome del mosquitu aumenta considerablemente de tamañu.
 
Los ''Anopheles'' pueden estremase d'otros xéneros al traviés de los sos palpos, o pola presencia d'escames sobro les ales. Anque ensin dulda, la meyor mena d'estremalu fácilmente ye reparando la so postura en reposu, yá que disponen el so abdome de forma empinada, en contraposición col abdome paralelu a la superficie de reposu que se repara n'otros xéneros.
Llinia 38:
Sábese que n'África los tresmisores de malaria ''Anopheles gambiae'' y ''Anopheles funestus'' tienen una importante antropofilia, esto ye, que'l ser humanu ye la so principal fonte de nutrición. Por ello, poco puede remediase controlando hospedadores animales, salvu en casos de demostrada zoofilia per parte del [[vector]].
 
La mayoría de ''Anopheles'' son crepusculares o nocherniegos. Dalgunos aliméntense dientro de los llares (endofagia), ente qu'otros prefieren alimentase fora d'ellos (exofagia), y tres la ingesta de sangre, dellos mosquitos prefieren reposar dientro (endofilia) y otros fuera (exofilia); sicasí, esti patrón de comportamientu camuda según la localización xeográfica, les característiques del llar y les condiciones microclimáticas. L'usu de redes trescalaes d'insecticida dispuestes de forma qu'arrodien les cames, a manera de barrera física, y pantalles que torguen l'accesu del mosquitu al traviés de les ventanes, son dos métodos demostraos qu'amenorguen significativamente los casos de picadura de ''Anopheles'' del tipu nocherniegu-endofágico. Los mosquitos endofílicos pueden combatise meyor rociando l'interior d'insecticida. Sicasí, los exofágicos y los exofílicos contrólense meyor destruyendo les zones de cría.
 
Anque ye poco conocíu, n'Europa hubo tresmisión de la malaria hasta mediaos del sieglu XX y asina por casu, n'España la erradicación nun foi certificada hasta 1964. Nos países mediterráneos, les especies más importantes na tresmisión d'esa enfermedá fueron ''An. sacharovi'', ''A. atroparvus'' y ''A. labranchiae.'' Les midíes de control qu'empleguen inseuticíes, como'l rociáu del interior de los llares o de les redes protectores, son la vía principal de lluchar contra los mosquitos y, por tanto, contra la malaria. Sicasí, l'usu indiscrimináu ya inxustificáu d'estes sustances, creó en munches situaciones una resistencia al insecticida (de forma similar a la resistencia a los antibióticos de delles bacteries patóxenes).
Llinia 50:
 
=== Otros parásitos ===
Delles especies de Anopheles pueden tresmitir viermes filiares de ''Wuchereria bancrofti'', ''Brugia malayi'' y ''Brugia timori'' que causen filariasis linfática n'humanos, siendo ''W. bancrofti'' la de mayor prevalencia y distribución. ''B. Timori'' sábese que solo s'atopa nes islles d'Indonesia del Este, afecta a un millón de persones y el so únicu vector ye ''A. barbirostris.'' ''B. timori'' carauterízase por ser rural una y bones los criadorios d'''A. barbirostris'' allúguense n'árees de cultivos d'arroz. ''B. malayi'', sicasí afecta a 12 millones de persones y ye tresmitíu por ''Anopheles'' spp. Los criadorios d'esti vector tán venceyaos con cuerpos d'agua duce en sitios rurales. ''W. bancrofti'' afecta a más de 100 millones de persones, ''Anopheles'' spp.es el principal vector n'África, Nueva Guinea y partes del sur d'Asia. Una de les causes que sía tan prevalente, ye que puede ser tresmitida non solo por ''Anopheles'' spp., sinón tamién por Aedes y Culex.<ref>{{Cita publicación|apellidos2=Mwakitalu|nombre=Paul|nombre1=Paul|nombre2=Mbutolwe|fecha=2013|título=Urban lymphatic filariasis|publicación=Parasitology research|volumen=112|número=1|páginas=35-44|pmid=23239094|PMID=23239094}}</ref>
 
=== Arbovirus ===
Llinia 58:
Los métodos de control n'Anopheles concentráronse nos distintos estadios del ciclu de vida del mosquitu pa menguar la so población. Pal estadiu de bárabu, los más comunes métodos son l'usu de reguladores de crecedera. Estos pueden ser pyriproxyfen y Bacilulus thuringiensis var. Israelensis. La so aplicación ye directa nos criadorios. Usáronse tamién pexes predadores de bárabos pertenecientes a les especies Gambusia.
 
La mayoría de los métodos de control desenvolviéronse escontra mosquitos adultos. El sudo d'insecticides residuales dientro de cases y toldos trescalaos con insecticides son los principales métodos usaos contra Anopheles cita. L'usu d'insecticides residuales ye ampliu y consiste n'aplicar sobro parés, techos y pisos, DDT foi llargamente usáu con esi métodu Los mosquiteros nes cames son barreres físiques que torguen el contactu del vector col ser humanu, amás que s'atopen trescalaes con insecticida. Estes barreres pudieron amenorgar la morbilidad en neños hasta un 50% y la so mortalidá en 20%-30%.
 
== Referencies ==