Diferencies ente revisiones de «Catedral-basílica de La nuesa Señora del Pilar de Zaragoza»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-de la Pilastra +del Pilar)
m Iguo testu: -"contien" +"contién"
Llinia 134:
==== Coreto ====
[[Archivu:Zaragoza - Basilica del Pilar 27.JPG|thumb|upright|Santu Cristu del Pilar, na Capiya de San Juan Bautista]]
Nel espaciu central del llau este, el de la cabecera del templu, atópase'l '''Coreto''' de la Virxe, enfrentáu a la Santa Capiya. Foi edificáu por [[Julián de Yarza y Lafuente]] en [[1764]] a partir del plan de Ventura Rodríguez. ContienContién una sillería de sesenta y ocho asientos en dos altures, de los que cuarenta y uno s'atopen na fila cimera. Ye llabra de [[José Ramírez de Arellano]] de [[1768]]. Complétase'l conxuntu con un órganu de [[1720]] de [[Bartolomé Sánchez]], que la so caxa decorar en [[1770]] con [[putto|putti]] del taller de [[Carlos Salas Viraseca]], que s'encargó tamién de los adornos de estuco de los murios. La bóveda elíptica rebaxada recibió en 1772 el frescu de Goya mentáu, ''L'adoración del nome de Dios''. Cierra'l coreto una verja de xaspe y bronce de [[1792]] rematada con fames y anxelones de madera pintada asonsañando mármol de José Sanz y un medallón col anagrama de la Virxe.
 
==== Capiya de San Juan Bautista ====
Llinia 142:
 
==== Capiya de Santo Ana ====
ContienContién un retablu de la segunda metá del XIX en madera asonsañando xaspes. El grupu principal ye ''Santo Ana cola Virxe'' de [[Antonio Palao y Marcu]] (1852) y a les sos bandes hai estatues de San Juan de Dios derecha— y San Francisco de Paula —esquierda—, talles del barrocu tardíu dieciochesco. Na predela añediéronse tres tables de la segunda metá del sieglu XVI, una''Anunciación'', una posible ''Adoración de los Magos'' y el ''Nacencia de Cristu''. Al llau derechu de la capiya hai un monumentu funerariu con escultures de [[Ponciano Ponzano y Gascón]] al xeneral [[Manuel de Ena]], muertu en 1851 na Guerra de Cuba, que foi sufragáu polos sos compañeru d'armes. A la izquierda atópense dos tables de ''San Vicente'' y ''San Valero'' de [[Roland de Mois]].
 
==== Capiya de San José ====
Llinia 253:
* ORTIZ ALBERO, Miguel Ángel, Julián Pelegrín Riolo y María Pilar Rivero Gracia, ''La Pilastra desconocida'', Zaragoza, Heraldu d'Aragón, 2006, pág. 13.—D. L. Z-2597-06. {{OCLC|433533535}}
* RINCÓN GARCÍA, Wifredo, ''La Pilastra de Zaragoza'', Zaragoza, Everest, 2000. ISBN 84-241-0044-1.
* RISCO, Manuel, [http://books.google.es/books?id=RcQPAAAAIAAJ&pg=PP11&source=gbs_selected_pages&cad=0_1 ''España Sagrada, t. XXX. ContienContién l'estáu antiguu de la Santa Ilesia de Zaragoza <nowiki>[...]</nowiki> y una colección de les epístoles de San Braulio <nowiki>[...]</nowiki>]'', Madrid, Antonio de Sancha, 1775.
 
== Enllaces esternos ==