Diferencies ente revisiones de «Colonización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 11:
 
==Colonización interna==
Ye un procesu qu'arreya la migración de sectores poblacionales dientro d'un estáu escontra zones de "frontera interna", cuantimás zones con potencial agrícola y/o mineru enerxéticu. Pal [[marxismu clásicu]] la colonización (como estratexa de los estaos imperiales europeos) suponsupón un pasu pa l'ampliación xeográfica de la capacidá económica del capitalismu. De manera similar al procesu imperial, nun estáu'l procesu colonizador suponsupón que tres l'apertura de nueves tierres a manos de xente colono, la propiedá adquier un valor de cambéu que dexa la so concentración en manos de latifundistes. Al respeutu, nel casu de l'ampliación del mundu capitalista, la colonización, según [[Marx]] "...yera'l secretu descubiertu nel nuevu mundu pola economía política del vieyu y proclamando ensin recato: el réxime capitalista de producción y acumuladura, y, poro, la propiedá privada capitalista, esixen la destrucción de la propiedá privada nacida del propiu trabayu, esto ye, la espropiación del trabayador".<ref name=":0">{{cita web|url=http://www.nodo50.org/garibaldi/conteníu/Marx/CAPITAL/MARX3.HTM|títulu=apítulo XXV del Llibru Primeru d'El Capital:
La teoría moderna de la colonización|website=Nodo50.org|access-date=7 d'abril de 2016}}</ref> La colonización interna ye un procesu qu'arreya o bien l'ampliación rexonal de los estaos, o que bien facilita l'acumuladura de tierres a partir de la compra de les "meyores" de tierres baldías.
Esta modalidá d'ampliación de la xeografía interna de los países foi un procesu característicu en [[Llatinoamérica]]. En [[Colombia]] distintos procesos de colonización interna espresaron condiciones históriques particulares: la [[Colonización Antioqueña]] del [[SXVIII]] y [[SXIX]] respondió a una de les primeres esperiencies de construcción de nación, ente que la [[colonización armada]]<ref name=":1">{{cita web|url=http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13260219.2001.10430031|website=Tandford|access-date=7 d'abril de 2016}}</ref> da cuenta d'una esperiencia de migración, apertura de frontera agrícola y resistencia llabradora nos alboreceres de la Guerra Civil contemporanea que vive'l país dende la década de 1950.
Llinia 25:
Los fenicios empezaron a fundar colonies nes mariñes del Mediterraneu, nel norte d'África con fines comerciales. Una d'estes fundaciones terminó siendo más importante que la metrópoli, [[Cartago]].
 
La [[colonización griega]] dar en delles etapes, ocupando gran cantidá de les mariñes d'Asia menor y enclaves estratéxicos en zones civilizaes. Na dómina clásica, tierra cultivable yera reclamada de cutiu por "tribus bárbares", quien vivíen de la caza y la recueya o inclusive de la collecha. A la xente civilizada la tierra paecía despoblada.
 
Otra gran colonización de la dómina antigua foi la colonización [[imperiu romanu|romana]] del imperiu que s'estendió por trés continentes (Europa, Asia y África). Munches de les grandes ciudaes actuales d'Europa empezaron como [[Colonia romana|colonies romanes]]. Ello ye que la ciudá [[Alemaña|alemana]] de [[Colonia (Renania del Norte-Westfalia)|Colonia]] originalmente foi fundada col nome ''Colonia Claudia'' polos romanos.
 
===Edá Media===