Diferencies ente revisiones de «Constantín I»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Introduciendo {{1000}}
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 99:
 
=== La reacción sasánida ===
Más allá de les llendes del Imperiu, al este del [[Éufrates]], los gobernantes [[sasánida|sasánides]] del [[Imperiu persa]] fueren por riegla xeneral tolerantes colos sos cristianos. Pero agora los cristianos de Persia podíen ser identificaos como aliaos del antiguu enemigu y fueron por ello escorríos. Nuna carta atribuyida a Constantín para [[Sapor II]] que se suponsupón escrita en [[324]], apurar a Sapor a protexer a los cristianos del so reinu, tres los que [[Sapor II]] escribió a los sos xenerales:
 
{{cita|Vais Arrestar a Simón, xefe de los cristianos. vais detene-y hasta que roble esti documentu y consienta en recaldar pa nós un impuestu doble y un doble tributo de los cristianos. Nós tenemos de llevar polos dioses el pesu de la guerra mientres ellos namái dedíquense al descansu y el placer. Habiten el nuesu territoriu y son amigos del César, el nuesu enemigu.|Cita de ''Roma nel Éufrates'', Freya Stark 1967, p. 375}}
Llinia 137:
La so victoria en [[312]] sobre [[Majencio|Maxenciu]] na [[batalla de la Ponte Milvio]] convirtió-y en gobernante de too l'Imperiu romanu d'Occidente. Gradualmente foi consolidando la so superioridá militar sobre los sos rivales de la yá espeñicada tetrarquía. Yá ocupada [[Roma]] celebró un [[trunfu romanu|trunfu]] poles sos victories contra los xermanos del [[Danubiu]] (296) y [[Rin]] (305-306), perses en [[Siria]] (297-299) y pictos (306). El so ésitu más importante neses campañes foi sometimientu de [[Chrocus]], rei de los [[alemanes]] (306).
 
En [[320]], [[Licinio]], emperador de la parte oriental del Imperiu, renegó de la llibertá de cultu promulgada nel [[Edictu de Milán]] en [[313]] y empecipió una nueva persecución de los cristianos. Esto suponíasupónía una clara contradicción, yá que la so esposa Constancia, hermanasca de Constantín, yera una influyente cristiana. Esto derivó nuna disputa con Constantín nel oeste, que tuvo'l so clímax na gran guerra civil de [[324]]. Los exércitos implicaos fueron tan grandes que nun se tien constancia n'Europa d'una movilización similar siquier hasta'l [[sieglu XIV]]. Licinio, ayudáu por mercenarios [[Pueblu godu|godos]], representaba'l pasáu y l'antigua fe del paganismu. Constantín y los sos [[Pueblu francu|francos]] colaron sol estandarte cristianu del lábaro, y dambos bandos concibieron l'enfrentamientu como una llucha ente relixones. Supuestamente degolaos en númberu, anque emponderaos pol so celu relixosu, l'exércitu de Constantín resultó finalmente victoriosu, primero na [[batalla de Adrianópolis]] en 324 y más tarde el so fíu [[Encrespo]] dio'l golpe de gracia a Licinio na [[Batalla de Crisópolis|batalla naval de Crisópolis]]. Agora yera l'únicu emperador d'un Imperiu romanu reunificado (MacMullen [[1969]]).
 
=== Constantínpla ===