Diferencies ente revisiones de «Empirismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"contien" +"contién"
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 95:
==== El nominalismu y la navaya de Ockham». Crítica de la teoría aristotélica del movimientu ====
 
El llamáu [[nominalismu]] suponsupón un sentíu críticu sobre'l valor de los conceutos y el sentíu del llinguaxe.
 
Frente a los argumentos aristotélicos clásicos «cualitativos» o esenciales y el mundu de les entidaes» que s'introducen como conceutos en dichos argumentos,<ref>Por casu la teoría aristotélica del movimientu introduz la cualidá de la gravedá» que fai que dellos cuerpos sían «graves», por casu una piedra, que'l so llugar natural ye «embaxo» y por eso «cayen»; y la llevedá» de los leves, el fumu, que por eso «xuben», porque'l so llugar natural ye «enriba»</ref> Ockham establez un principiu que pasó a la hestoria como la '''[[navaya de Ockham]]''' o principiu de cachaza: ''Non sunt multiplicanda entia sine necessitate'' («nun s'han de multiplicar les entidaes ensin necesidá»), o lo qu'equival a valorar les esplicaciones más sencielles y cercanes a la esperiencia, primero que recurrir a especulaciones arbitraries ya imaxinatives.
Llinia 337:
Más amestada al heriedu kantianu pero considerando la conocencia con sentíu [[realismu filosóficu|realista]] asítiase la fenomenoloxía que pretende enfusar na esencia de lo fenomenológico p'atopar el fundamentu de la realidá que la sostien.
 
La fenomenoloxía suel xunise a [[Franz Brentano]] como'l so fundador col lema de "vuelta a les coses". Dende la psicoloxía considera que la conciencia tien un sentíu [[intencionalidad|intencional]] lo que suponsupón un enfoque dafechu nuevu frente al pixín [[asociacionismo]] psicolóxicu del sieglu anterior, qu'él refuga, y ufierta un enfoque escontra un realismu de nueva fundamentación recuperando la importancia del llinguaxe na manifestación de la conocencia.
 
[[Husserl]] desenvuelve esta idea de [[intencionalidad]] de la conciencia, en cuantes que la conciencia nun ye nunca pura, sinón que si ye conciencia ye conciencia de daqué, ye dicir precisa d'un oxetu pa constituyise como tal. La conciencia nun ye mera conciencia de "yo",<ref>según plantegó Descartes col so "piensu depués esisto"</ref> sinón una conciencia de tar-en-el mundu abierta intencionalmente a la realidá. [[Husserl]] pretendió atopar una "evidencia intuitiva," o intuición d'esencia al traviés de lo fenomenológico<ref>Lo que consideró como una "amenorgamientu eidética"</ref> que vien ser una especie d'intuición trascendental, en sentíu kantianu, que restaura, de dalguna forma, la intuición clásica de la oxetividá de la conocencia.